توضیحاتی پیرامون حمله گرگ به گوسفندان دامدار ندوشنی

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان میبد گفت: دفع نامناسب زباله‌ باعث حضور گرگ در مناطق مسکونی شده و امنیت دام‌ها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش میبدما به نقل از میبد خبر، علی‌اکبر کارگر با تائید خبری مبنی بر حمله چند قلاده گرگ به گله گوسفند یکی از دامداران روستای صدرآباد ندوشن از توابع شهرستان میبد در استان یزد که باعث تلف شدن ۶۱ رأس دام شده بود،گفت: درواقع این حادثه زمانی اتفاق افتاده که دامدار برای تأمین آب گوسفندان راهی محل چاه آب شده که پس از تأخیر در بازگشت با لاشه گوسفندان مواجه شده است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته این حادثه حدوداً مربوط به ۲۰ روز گذشته است، اظهار داشت: درواقع تلف شدن این تعداد از دام بر اثر حمله گرگ نبوده است؛ بلکه با حمله سگ‌گرگ این حادثه صورت گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان میبد بیان داشت: درواقع آنچه باعث افزایش حضور گونه‌های گرگ و هیبریدهای آن در مناطق مسکونی می‌شود، دفع نامناسب لاشه‌ها توسط مرغداری‌ها و دامداری‌ها و همچنین دفع نامطلوب زباله‌های انسانی است؛ لذا انتظار این است که مرغداری‌ها و دامداری‌ها در راستای کاهش این اقدامات بیش از بیش توجه داشته باشند.

کارگر با تأکید بر اقدامات لازم اداره محیط‌زیست شهرستان میبد برای جلوگیری از حمله گرگ به دام‌های روستاهای شهرستان میبد، خاطرنشان کرد: درواقع مأموران محیط‌زیست شهرستان میبد در این راستا گشت‌های ویژه‌ای دارند؛ کما اینکه از دامداران شهرستان انتظار داریم تا در نگه‌داری دام‌های خود بیش از بیش توجه داشته باشند تا در این راستا با مشکل برخورد نکنند.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: آنچه در این راستا مشخص و مبرهن است و اهمیت موضوع را دوچندان می‌کند، توجه به دفن بهداشتی زباله‌های روستایی است؛ چراکه در صورت فراهم نبودن شرایط، حضور گرگ‌ها در روستاهای شهرستان میبد کاهش می‌یابد.