کار رسانه ارزشمند است/ از اصحاب رسانه تقاضا داریم در عمق ادارات ورود کنند/ + تصاویر

امام جمعه میبد بیان داشت: رسانه و کار رسانه ای یک کار ارزشمند و ذی‌قیمت است.

به گزارش میبدما؛ ایت الله اعرافی در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان میبد، با تبریک روز و هفته خبرنگار، گفت: به مسئولین و خودمان باید بگوئیم که رسانه ارزش دارد و جریان درست اطلاعات با حفظ ضوابط و اداب آن، که هم نقد می‌کند و‌ هم اگاهی جامعه را ارتقا میدهد؛ یک جریان مبارک است.
وی افزود: حفظ جایگاه و شخصیت اشخاص و مسئولین نیز البته یک ضرورت است ولی اولین چیز مهم ان است که بپذیریم کار رسانه ذی‌قیمت و ارزشمند و به صلاح جامعه است.
امام جمعه میبد با تاکید بر حمایت مسئولین از خبرنگاران بیان داشت: رسانه های میبد نیز باید متخلق به اخلاق اسلامی و اخلاق درست رسانه ای باشند که البته غالبا هم همین طور است.
وی با اشاره به بالا بردن تخصص و اموزش در مجموعه رسانه ای میبد گفت: خواهشمندم دوباره کارگاه هایی برای ارتقای خبرنگاری در میبد برگزار شود و نسل جوان نیز برای اینده این حوزه آموزش و امادگی لازم را کسب کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از اصحاب رسانه تقاضا داریم در عمق ادارات ورود کنند و اگر کار مهمی صورت گرفته بازتاب داده شود و اگر کوتاهی بوده نقد شود و هر مسئولی ملزم به پاسخ گویی درست به رسانه ها باشد و حتی اگر هزینه ای در این اطلاع رسانی ایجاد می شود از محل منابع دولتی پرداخت شود.
وی ابراز داشت: مسائل صنفی نیز برای قشر خبرنگاران مهم است و نیاز است که خود اصحاب رسانه با راه اندازی هیئت صنفی و… با جدیت آن را پیگیری کنند.
ایت الله اعرافی با اشاره به اسیب های اجتماعی گفت: رسانه های میبد پرداخت خوبی به اسیب های اجتماعی مطرح شده نداشته اند در حالی که این اسیب ها حتی در چند خطبه نماز جمعه نیز بیان شده است.
امام جمعه میبد ادامه داد: اولویت های شهرستان را مسئولین باید به خبرنگاران اطلاع‌رسانی شود تا گفتمان سازی انها صورت بگیرد.
وی با بیان نزدیک شدن ۴۰ سالگی انقلاب و توجه ویژه رسانه به این امر مهم ادامه داد: از دیگر مسایل مهم برای ما مسائل روز جامعه است و دشمن امده است که هر طور شده نابودی ما را رقم بزند و باید با همه توان مقاومت کرد.
ایت الله اعرافی با اشاره به استفاده و میدان دادن به دیگر رسانه های فضای مجازی، گفت:  نیاز است که کار قانونی باشد و رسانه ها نسبت به دریافت مجوز و استاندارد سازی خود کوشش کنند.

در انتهای این مراسم نیز با حضور استاندار یزد، از خبرنگاران تجلیل به عمل امد.