تجهیزات پارک‌هاوشهر‌بازی‌ها مشمول استاندارداجباری هستند‌

مدیرکل استاندارد استان یزد با اشاره به اینکه با توجه به حساسیت پارک‌ها و زمین‌های بازی مسئولان شهرستان‌های یزد به جد دنبال استاندارد شهربازی‌ها باشند گفت: تجهیزات پارک‌ها و شهر بازی‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند.

به گزارش میبدما به نقل از تسنیم، محمد حسین ماجدی اردکانی در کارگروه استاندارد سازی کالا و خدمات شهرستان خاتم با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد و جاذبه‌های طبیعی این شهرستان اظهار داشت: استان یزد دارای مناظر زیبا و مناطق ییلاقی هم جوار با استان فارس و رشته کوه‌های زاگرس است و گردشگران زیادی به این استان و شهرستان‌ها سفر می‌کنند که از این رو استاندارد سازی کالا و خدمات در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل استاندارد استان یزد با بیان اینکه تاکنون دو رستوران در استان و منحصراً در شهر یزد موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندار شدند گفت: با توجه به بازدید اولیه که شخصاً از رستوران‌های شهرستان‌های یزد داشتم زمینه دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد در برخی از شهرستان‌های یزد وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه زمین‌های بازی، تجهیزات پارک‌ها و شهر شادی‌ها در شهرستان‌ها باید موارد مورد نیاز استاندارد را به طور کامل رعایت کنند خاطرنشان کرد: این گونه موارد مشمول استاندارد اجباری خدمات هستند و حتماً باید متصدیان امر نسبت به استاندارد سازی آن‌ها اقدام کنند، چرا که وجود نواقص احتمالی ممکن است به جسم و جان تمامی استفاده کنندگان خصوص کودکان و نوجوانان آسیب‌های جبران ناپذیری را وارد سازد.

ماجدی اردکانی در پایان اضافه کرد: مسئولان در هر شهرستان باید نسبت به رعایت موارد استاندارد به مراکز مهمی مانند رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و غیره تذکرات بدهند که این مسائل را به جد دنبال کنند و نسبت به این مباحث سهل انگاری نکنند.