فضای سبز “میبد” قربانی کوتاهی شهرداری

نماینده شورای شهر در کمیسیون ماده ۷ گفت: کوتاهی شهرداری میبد در تشکیل کمیسیون ماده ۷ سبب قطع بی رویه درختان و از بین رفتن فضای سبز شده است.

به گزارش میبدما؛ علیرضا آزادمنش نماینده شورای شهر در کمیسیون ماده ۷ شهرداری در گفت و گو با خبرنگار میبد خبر در خصوص این کمیسیون و عوارض قطع اشجار و پرداخت غرامت آن بیان داشت: با توجه به میزان درآمد شهرداری از عوارض قطع اشجار و غرامت ها در سال گذشته سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که با وجود قطع درختان بی شمار در سطح شهرستان باید هزینه ای بیش از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در ردیف شهرداری منظور شده و شهرداری مبلغ بیشتری جریمه را از متخلفین اخذ کرده باشد.

وی افزود: متاسفانه چند سالی است که بحث کمیسیون ماده ۷ که به این مسایل رسیدگی می کند در شهرستان اهمیت داده نشده و با توجه به اینکه نماینده شورای شهر در این کمیسیون معین شده و چند ماهی نیز برای تشکیل این کمیسیون در شهرداری پیگیری لازم صورت گرفته ولی شهرداری هنوز این کمیسیون را تشکیل نداده است و این امر سبب شده بسیاری از باغات و فضای سبزی که در گذشته در میبد مشاهده می شد، دیگر دیده نشود که این امر از طرق مختلف نظیر عکس های هوایی و نقشه های موجود قابل اثبات می باشد.

آزادمنش توضیح داد: متاسفانه برخی افراد جهت ساخت و ساز درختان باغات را قطع کرده واز طریق کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری گرفته و یا از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ با پرداخت جریمه به شهرداری آنهم نه جریمه قطع اشجار بلکه بابت تخلفات دیگر عدم خلافی را دریافت می کنند. نبود کمیسیون ماده ۷ در شهرداری میبد سبب شده با توجه به قطع درخت بسیاری در شهر جریمه دریافت شده در سال گذشته فقط ۴ میلیون ۹۰۰ هزار تومان باشد، در صورتیکه جریمه قطع درخت معمولی با قط تنه متوسط بیش از ۵۰۰ هزار تومان می باشد که اگر این جریمه ها پرداخت نشود دیگر به جای درختان قطع شده درختی کاشته نمی شود.

وی در پایان تصریح داشت: با توجه به آلودگی های زیست محیطی، صنایع و وسایط نقلیه مردم با رعایت قوانین ساخت و ساز از قطع بی رویه درختان و نابودی فضای سبز جلوگیری کرده تا ریه های تنفسی میبد قربانی این سهل انگاری ها نشود.