شاکر: متاسفانه تنها ۳ شهرداری در استان اجرا کردند!

مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره ضرورت تلاش در جهت مدیریت مصرف آب در این استان، گفت: متأسفانه از ۲۱ شهرداری استان تنها ۳ شهرداری در استان یزد طرح جداسازی آب شرب از آب فضای سبز را اجرا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمود شاکرشمسی پیش از ظهر امروز در جلسه ارائه طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینهٔ کاهش مصرف آب با اشاره به مشکلات ناشی از کم‌آبی در استان یزد، گفت: این دغدغه و موضوع کم‌آبی به نهادهای مختلف، اقشار مختلف مردم کشیده شده و یک حساسیتی در استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب را باید جدی بگیریم؛ چراکه واقعیت امروز منطقه، کشور و بخصوص استان یزد است، افزود: جایی برای بهانه‌تراشی نیست و آمارها نشان می‌دهد در آینده نمی‌توانیم بگوییم آب هست؛ اما کم است، باید بگوییم آب نیست.

مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد اظهار داشت: یزد به‌عنوان یک شهر تاریخی و به‌عنوان یک رویداد فرهنگی اجتماعی در دنیا مطرح است؛ اما در این سند افتخار چنانچه انسان در آن زندگی جاری و ساری نداشته نباشد هیچ ارزشی ندارد؛ بنابراین حضور یزدی به شهر یزد بهاداده و شرط کافی در این زمینه وجود آب و منابع آبی است.

شاکرشمسی بابیان اینکه وظیفه اسلامی، ملی، شرعی و انسانی ما است که در خصوص بهینه و درست مصرف کردن آب تلاش کنیم، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند؛ اما باید در بخش کشاورزی نیز ورود پیدا و در این زمینه کار کنند؛ چراکه در بخش کشاورزی اجحاف شده و کاری برای آن انجام‌نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دنیا دنیای رقابت است، به شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: شما بایستی بازار هدف خود را پیدا کنید و مخاطبین خود را جذب کنید و این از کارهایی است که می‌تواند شمارا در این راستا کمک کند. انگیزه‌ها و استفاده از اهرم‌های تشویقی برای این کار ضروری و لازم است و ما از هرگونه ایده و نظر در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه از ۲۱ شهرداری استان یزد که حدوداً ۸۵ درصد از جمعیت شهری را مدیریت می‌کنند دو الی سه شهرداری به‌صورت کامل بحث جداسازی آب شرب از فضای سبز را اجرا کرده‌اند، اذعان داشت: شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از مخاطبین ما قرارگرفته‌اند و چون آب به‌عنوان یکی از ملزومات کاری است، آن‌ها می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.