عدم مدیریت صحیحِ مصرف آب در میبد توسط نهادهای دولتی و شرایط ناخوشایند منابع آبی/ تصاویر

معضل کم آبی، امسال پر رنگتر از سال های گذشته خود را نشان داده و این موضوع به همراه مشکلات عدیده ای که در انتقال آب از مسیر اصفهان به یزد می باشد، به حواشی ناراحت کننده آن دامن زده است.

به گزارش میبدما؛ مشکل کم آبی در تابستان ۹۷، وارد فاز جدیدی شده است که گرمای هوا به همراه پایین بودن محسوس بارش ها، به آن اهمیت ویژه ای بخشیده، و این احساس نگرانی مرتباً از طرف مسئولین مربوطه نیز به مردم انتقال می یاید.

متاسفانه این روزها، نه تنها در شهر، خبری از تنویر افکار عمومی در مصرف درست و صحیح آب نیست و همان هم که هست در حد چند بنر کلیشه ای تبلیغاتی می باشد، بلکه صحنه هایی مانند آبیاری چمن های فضای سبز شهری به شیوه غرق آبی و شیلنگی نیز باعث تاثر و تاسف است و نمونه های زیادی هر روز جلوی چشم مردم از این دست اتفاقات می افتد که به نوعی تبلیغات بنری را در حد شوخی جلوه می دهد.

مدیریت ضعیف در مصرف آب و حتی عدم مدیریت در این بخش، از طرف نهادهای دولتی خود باعث القای این دیدگاه می شود که تبلیغات صورت گرفته نیز در حد یک مسئله بخش‌نامه‌ای می باشد و اصولا قابل اهمیت هم نیست.

حال با این وضعیتی که هر روز رو به خرابی بیشتر نیز می رود، باید منتظر بود و دید که سازمان آب و فاضلاب، شهرداری و دیگر نهادها، چه برنامه مدونی برای گذر از شرایط بحرانی در مرحله اول و تداوم مدیریت صحیح مصرف در مرحله بعد دارند و آیا اصولا قرار هست که آبیاری قطره ای و مکانیزه، و استفاده از گیاهان کم آبخواه که در میبد ظرفیت فوق العاده آن مهیا می باشد، جدی گرفته شود؟

تصاویر زیر، تنها، حال و روز دهم تیر ۹۷ نیست، بلکه نشان از مشکلاتی ریشه ای و فراتر از یک مسئله ساده است که برای رفع آن، نیاز به مدیریتی علمی، جهادی و تلاشی جمعی و خستگی ناپذیر دارد.