آسیاب دوسنگی پس از دو سال حیات مجدد می‌گیرد

بخشدار مرکزی میبد با همراهی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان در بازدید از بناهای تاریخی روستاهای بخش مرکزی اعلام کرد: آسیاب دو سنگی محمدآباد میبد پس از دو سال حیات مجدد می‌گیرد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان میبد، صبح امروز بخشدار مرکزی میبد با همراهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری میبد از بناهای تاریخی روستاهای محمدآباد، جهان‌آباد، حجت‌آباد، مزرعه فیض‌آباد و بنای مدرسه مظفریه بازدید نمودند.

بخشدار مرکزی در ابتدا از آسیاب دو سنگی، آسیاب محلی و مسجد جامع روستای محمدآباد بازدید نمود و اعلام کرد: براثر بارندگی‌های سال‌های اخیر آسیاب دو سنگی محمدآباد میبد دچار آب‌گرفتگی شد که متعاقب آن بخش‌های زیرین آسیاب در زیر گل و لای مدفون شد؛ پس از دو سال دوباره بازسازی و مرمت می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان در این بازدیدها ضمن مشارکت با بخشداری مرکزی اعلام کرد: بودجه بازسازی و مرمت آسیاب دو سنگی و مسجد جامع محمدآباد از طرف میراث فرهنگی تأمین‌شده که طی قراردادهای کاری با پیمانکار عملیات آن آغاز می‌شود.

رسول مشتاقیان در ادامه گفت: حسینیه کاظم‌آباد و مدرسه مظفریه فیض‌آباد هم تأمین اعتبارشده و مراحل بازسازی و مرمت آن آغاز می‌شود.

بازدید از باغ مشیر و سالن در حال ساخت ورزشی شهدا حجت‌آباد از دیگر برنامه‌های امروز بخشدار مرکزی میبد بود.