آخرین‌نخست‌وزیر/ پیش‌بینی شهیدآیت از سرانجام میرحسین‌موسوی

کتاب «آخرین نخست وزیر» در کمتر از ۷ ماه از سوی انتشارات شهید کاظمی به چاپ سوم رسید. کتاب درباره زندگی و زمانه میر حسین موسوی است که به کوشش جواد موگویی در ۳۶۸ صفحه روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «آخرین نخست وزیر» در کمتر از ۷ ماه از سوی انتشارات شهید کاظمی به چاپ سوم رسید.

بر اساس این گزارش، آخرین نخست وزیر روایت زندگی و زمانه میر حسین موسوی است که به کوشش جواد موگویی در ۳۶۸ صفحه روانه بازار کتاب شده است.

دومین کتاب از نویسنده کتاب اسرار آیت است که در کمتر از در کمتر از ۷ ماه به چاپ سوم می‌رسد
کتاب «آخرین نخست وزیر» روایت است از زندگی آخرین نخست وزیر ایران که بدون جانبداری و بر اساس آخرین مستندات برگ هایی از تاریخ کشور را به رشته تحریر در آمده است که به زندگی آخرین نخست وزیر ایران گره خورده است.

همچنین در این کتاب به پیشینه همسر آخرین نخست وزیر نیز اشاراتی شده است. مانند اینکه همسر میرحسین موسوی در انتخابات خبرگان قانون اساسی به عنوان کاندیدای سازمان مجاهدین شرکت کرده که پس از رای نیاوردن اعلام تقلب در انتخابات می‌کند.
برشی از کتاب:
“اگر شورای مرکزی هم به وزیر خارجه شدن ایشان رای بدهد من قطعا مخالفت میکنم”
موافقان، هیاهو کردند که این رای، تشکیلاتی است و آقای آیت که عضو شورای مرکزی است، باید تابع تشکیلات باشد. اما آیت به صراحت گفت:
“من آقای مهندس موسوی را شاگرد پیمان می‌دانم و خط پیمان، خط آمریکاست و آقای موسوی در نهایت به خط آمریکا می‌رسد”…(ص ۱۱۷)
…تا چند روز پس از انفجار ۷تیر، هنوز کشور در بهت این حادثه بود. ۲۷ نفر از نمایندگان مجلس در انفجار شهید شده بودند و حتی مجلس از حد نصاب افتاده بود. به همین دلیل وزیر شدن موسوی باز هم به تعویق افتاد تا اینکه یک هفته بعد، نخست وزیر او را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کرد. این جلسه برای موسوی سرنوشت ساز بود. برای او که تا چند صباح قبل، قصد اقامت درآمریکا را داشت، وزارت خارجه، آرزوی دست نیافتنی بود و او به خوبی قدر این فرصت طلایی را می دانست، اما مخالفان سر سختی داشت…
گرچه انفجار دفتر حزب، وزارت او را یک هفته به تعویق انداخت؛ اما این انفجار ۲ اتفاق مهم برایش رقم زده بود؛ از یک سو دکتر دیالمه، یکی از اصلی ترین مخالفانش در حزب در انفجار شهید شده بود …
از سویی شهادت دکتر بهشتی و ۷۲نفر از اعضای حزب موجب شده بود فضای آکنده از حزن و اندوه شکل بگیرد و این جو روانی حاکم برکشور کمک شایانی به موسوی می‌کرد…(ص ۱۲۳)
علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید آسان از طریق ربات من و کتاب: https://t.me/manvaketab_bot?start=61719 و یا فروش اینترنتی از طریق آدرس: http://manvaketab.ir/465 اقدام کنند.