آغاز ثبت نام سفر به عتبات‌عالیات از ۳۱ اردیبهشت در یزد

مدیر حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه دفاتر اعزام زائران به عتبات زیر نظر حج و زیارت نیستند افزود: ثبت نام سفر به عتبات عالیات از ۳۱اردیبهشت ماه در یزد آغاز شد.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری حوزه از یزد، علی اصغر شریفی، مدیر حج و زیارت استان یزد، با اشاره به آغاز ثبت نام مرحله جدید سفر به عتبات عالیات از روز گذشته در استان یزد، اظهار داشت: اعزام‌های این دوره عتبات عالیات در عراق از ۱۴ خرداد ماه آغاز و تا ۱۱ تیر ماه ادامه دارد.

وی گفت: زائران می‌توانند برای ثبت نام به یکی از دفاتر خدمات زیارتی استان مراجعه یا از طریق سامانه www.atabat.org.ir اقدام کنند.

شریفی به فعالیت گروه‌های غیرمجاز در اعزام زائران به عتبات اشاره کرد و افزود: این کاروان‌ها از پوشش امنیتی، خدمات بیمه، هلال احمر، بهداشت و … مناسب برخوردار نبوده و زیر نظر حج و زیارت هم نیستند که در صورت بروز مشکل، مرجعی برای رسیدگی به مشکلات زائران وجود ندارد.

مدیر حج و زیارت استان یزد در مورد شناسایی دفاتر مجاز زیارتی، اضافه کرد: دفاتر مجاز، لوح شناسایی سازمان حج و زیارت دارند و مردم می‌توانند با تماس با مدیریت حج و زیارت در مورد دفاتر مجاز سوال کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره اعزام کاروان‌های هوایی هفت روز است، افزود: بیش از ۸۰ درصد زائران، هوایی به عراق اعزام می‌شوند.