۱۵۰بانوی یزدی در آزمون ورودی کارشناسی‌ارشد‌ودکتری‌حوزه

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد از حضور ۱۵۵ متقاضی ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای حوزوی در آزمون ورودی خبر داد و گفت: هم اکنون سه مرکز تخصصی مقطع کارشناسی ارشد حوزوی و دو مرکز تخصصی دکترای حوزوی در یزد فعالیت دارند.

به گزارش میبدما؛ فاطمه نظیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: آزمون ورودی مقاطع سه(کارشناسی ارشد) و چهار (دکترا)حوزوی سال تحصیلی ۹۷-۹۸ قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان با حضور مجموع ۱۵۵ داوطلب برگزار شد.

وی افزود: در مقطع سطح چهار حوزه (دکترا)، ۲۲ بانوی فارغ التحصیل مقطع سه شرکت کردند که از این تعداد ۱۲ نفر در رشته فقه و اصول و ۱۰ نفر در رشته تفسیر تطبیقی متقاضی شدند و در مقطع سطح سه حوزوی هم تعداد ۱۴۳ نفر در آزمون ورودی شرکت کردند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: در مقطع چهارم حوزه دو مدرسه علمیه شهرستان های میبد و یزد در سال تحصیلی آینده دارای چهار رشته و گرایش از جمله «تفسیر تطبیقی»، «فقه و اصول»،«حکمت متعالیه» و «کلام اسلامی» خواهد بود و مقطع کارشناسی ارشد (سطح سه) هم دارای رشته های «تفسیر علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «تاریخ اسلام»، «کلام اسلامی با گرایش امامت»، «مدرسی ادبیات عرب» و «اخلاق و تربیت اسلامی» در سه مرکز اردکان، میبد و یزد است.

نظیر، با بیان اینکه آموزه های دینی در فرهنگ اسلامی، علم را مایه حیات و میزان ارزش انسان معرفی و مداد العلما را افضل و برتر از دماء الشهدا می شمارد، تأکید کرد: البته این علم و آگاهی باید از حقیقتی برخوردار باشد و به گونه ای در جان طالب علم، جای گیرد که او را به مقام والای خشیت الهی و بندگی خدا برساند.

وی خاطر نشان کرد: هدف از تحصیل بانوان در مقطع سطح چهارحوزه های علمیه خواهران، تربیت اساتید فاضله و متخصصان مجرب و کارآمد است و هم اکنون در استان یزد، دو مؤسسه آموزش عالی حوزوی دکترا وجود دارد که دو رشته فقه و اصول و تفسیر تطبیقی را ارائه می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد ابرازکرد: تربیت بانوان عالم، مؤمن، متعهد، بصیر، انقلابی، آگاه و وظیفه شناس در ایفای وظیفه مادری و همسری و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده و تربیت بانوان متخصص و کارآمد در راستای تحقق رسالت و مأموریت های حوزه های علمیه قرار دارد.

نظیر از دیگر اهداف نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه خواهران را ورود به عرصه های تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف اسلام ناب، تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه و سایر جوامع علمی و فرهنگی، راهنمایی و مشاوره در عرصه های فردی، خانوادگی و اجتماعی، مدیریت و راهبری امور مراکز علمی، فرهنگی، تبلیغی و آموزشی برشمرد.

برپایه این گزارش، نتایج این آزمون ۱۰ خرداد ماه اعلام می شود و از افراد دارای امتیاز لازم در تیرماه مصاحبه می شود و نتیجه نهایی هم در شهریورماه اعلام خواهد شد.