هوای استان یزد گرم‌تر می‌شود

کارشناس اداره هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون در استان یزد ۴۸/۵ میلی‌متر میزان بارندگی به ثبت رسیده است، گفت: طی روزهای آینده هوای این استان گرم‌تر می‌شود.

به گزارش میبدما؛ سید عباس میرحسینی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، در خصوص پیش‌بینی وضع آب‌وهوای استان یزد گفت: امروز و فردا بخصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب گاهی افزایش ابر و رگبارهای پراکنده و گاهی وزش باد نسبتاً شدید با احتمال گردوخاک خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه هفته جاری تا اواخر هفته استان یزد تحت تأثیر موج ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت، افزود: پیامد این موج ناپایدار گاهی افزایش ابر، وزش باد شدید و گردوخاک و در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق به‌ویژه در روزهای پایانی هفته را شاهد خواهیم بود.

کارشناس اداره هواشناسی استان یزد بابیان اینکه بارندگی طی ۴۸ ساعت گذشته از ساعت ۷/۳۰ روز پنجشنبه تا ساعت ۷/۳۰ امروز صبح در ایستگاه شهرستان ابرکوه ۱۳، فراغه شهرستان ابرکوه ۲۹، شهرستان اردکان و عقدا ۴، مزرعه نو شهرستان اردکان ۶، خمیسان و کذاب در شهرستان اشکذر به ترتیب ۸/۵ و ۶، شهرستان بافق ۴، کوشک در شهرستان بافق ۹/۵، سبزدشت شهرستان بافق ۵ میلی‌متر بوده است.

میرحسینی بارندگی در طزرجان، بیداخوید، دره‌زرشک شهرستان تفت را به ترتیب ۳۰، ۲۳ و ۲۱، سانیچ و دره شیر شهرستان تفت ۱۷، ده بالا ۱۶، توتک و چنار ناز شهرستان خاتم ۵، مروست ۴، هرات یک، منشاد در شهرستان مهریز ۱۷، بنادک السادات ۱۴، گل‌افشان ۱۲، شهرستان مهریز ۶٫۲، شهرستان میبد ۳، صدرآباد و ندوشن شهرستان میبد ۱۳، سورک در شهرستان میبد ۱۱، هفت هَر ۱۰، ایستگاه فرودگاه یزد ۱/۴ و خویدک ۳ میلی‌متر دانست.

این مقام مسئول تصریح کرد: از امروز روند افزایش دما در استان یزد شروع خواهد شد و هوای استان یزد گرم‌تر می‌شود به‌طوری‌که دمای بیشینه شهر یزد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به بالاتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد برسد.

وی بابیان اینکه در سال زارعی جدید تا به اکنون ۴۲ درصد کاهش بارندگی در سطح استان یزد داریم که این عدد در روزهای ابتدایی اردیبهشت‌ماه در حدود ۵۱ درصد بوده است و از اول اردیبهشت تا به اکنون حدود ۱۰ درصد بهبود بارندگی در سطح استان یزد را داشته‌ایم.

کارشناس اداره هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون در استان یزد ۴۸/۵ میلی‌متر میزان بارندگی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: دمای بیشینه دیروز شهر یزد ۲۵ درجه سانتی‌گراد بوده است.

میرحسینی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای بیشینه شهر یزد طی ۲۴ ساعت آینده به ۲۸ و دمای کمینه آن به ۱۶ درجه سانتی‌گراد برسد.