اعزام بیش از ۳ هزار یزدی در سال ۹۷ به حج تمتع

مدیر حج و زیارت استان یزد از اعزام بیش از ۳ هزار زائر از استان یزد به حج تمتع ۹۷ خبر داد.

به گزارش میبدما؛ علی‌اصغر شریفی زارچی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، گفت: در سال جاری ۲۲ کاروان حج تمتع برای این امر در نظر گرفته‌شده است که ۱۹ کاروان از این تعداد مدینه‌قبل هستند و از ایستگاه پرواز یزد اعزام می‌شوند و سه کاروان هم مدینه‌بعد هستند که دو کاروان از شیراز و یک کاروان از اصفهان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش آمار زائران حج تمتع استان یزد در سال جاری، افزود: بیش از سه هزار یزدی امسال به خانه خدا سفر می کنند. آمار زائران حج تمتع استان یزد در سال جاری بیش از ۷۰۰ نفر نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است؛ چراکه این آمار در سال گذشته دو هزار و ۲۷۰ نفر بوده است.

مدیر حج و زیارت استان یزد بابیان اینکه ۶۲ دفتر زیارتی استان یزد برای این امر در اختیار زائران است، اظهار داشت: میزان پرداخت مبلغ سفر در استان یزد تقریباً ۱۳ و نیم میلیون تومان تا ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و همچنین تقریباً هزار نفر در لیست جایگزینی هستند؛ چنانچه پیش‌بینی می‌شود هزار نفر دارای اولویت باشند.

شریفی با تأکید بر اینکه خوشبختانه در استان یزد ثبت‌نام زائرین حج تمتع به‌خوبی انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: استقبال مردم در سال جاری نسبتا مطلوب بوده است؛ چنانچه در همان روزهای ابتدایی کلیه ظرفیت‌ها تکمیل‌شده است.

این مقام مسئول در پایان بابیان اینکه کلاس‌های آموزشی حج تمتع سال ۹۷ آغازشده است، بیان داشت: شروع پروازهای کشور به سرزمین وحی تیرماه است که البته هنوز زمان پروازهای استان یزد اعلام‌نشده و مشخص نیست، که این موضوع در روزهای آینده مشخص خواهد شد.