اعتراض مسالمت‌آمیز جمعی از اهالی میبد به تبعات اجرای پروژه فاضلاب میبد/ گزارش تصویری

جمعی از مردم میبد به علت تبعات اجرای پروژه فاضلاب میبد دست به تجمع اعتراضی مسالمت آمیز زدند.

به گزارش میبدما؛ عصر روز سیزدهم فروردین جمعی از اهالی شهرستان میبد با حضور در منطقه گردشگری «فرودگاه انگلیسیها» به دور این اثر باستانی حلقه زدند.

افراد حاضر در این مراسم در جهت حفظ مواریث تاریخی و نیز اعتراض به محل جانمایی شده جهت تصفیه خانه فاضلاب میبد خطاب به آیت الله اعرافی طوماری را امضاء کردند.

در بخشی از این طومار آمده: «هدف از تقدیم این مرقومه، جلب توجه حضرتعالی به ظلم روا شده و قصور اعمال شده در حق مردم میبد درباره اجرای طرح فاضلاب و نیز تظلم خواهی از حضرتعالی می باشد. علی رغم پیگیری و تاکید کارشناسان، متاسفانه در کلیت احداث، تبعات سرزمینی و محیط زیستی، مکان یابی تصفیه خانه و … اشکالات فراوانی مترتب موضوع بوده که غیر قابل چشم پوشی است. لذا ما جمعی از مردم میبد از اقشار مختلف از جنابعالی درخواست داریم، دستور فرمایید نسبت به بازنگری و اصلاح در این امر اقدام لازم را به عمل آورند. بدیهی است قدم اول، تعلیق فوری پروژه تصفیه خانه میباشد.»

به نظر می‌رسد مسئولین شهرستان بایستی گوش خود را نسبت به این اعتراضات شنوا نمایند و یا این پروژه را اصلاح کنند و یا اینکه افکارعمومی را نسبت به ابهاماتی که درباره این پروژه وجود دارد، اقناع نمایند.