گردهمایی اعتراض‌آمیز آزادگان استان یزد در میبد

همزمان با سالروز ورود اسرای ایرانی در بند رژیم بعث به کشور، جمعی از آزادگان سرافراز یزدی طی یک همایش اعتراضی در محل شهرک آیت‌الله حایری شهرستان میبد گرد هم آمدند.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، همزمان با سالروز ورود اسرای ایرانی در بند رژیم بعث به کشور، جمعی از آزادگان سرافراز یزدی طی یک همایش اعتراضی در محل شهرک آیت‌الله حایری شهرستان میبد گرد هم آمدند.

آزادگان حاضر در این مراسم نسبت به برخورد برخی مسئولان پیرامون اراضی خریداری شده شهرک آیت‌الله حایری شهرستان میبد گلایه داشتند.

تعدادی از نمایندگان آنها که در این مراسم سخنرانی کردند، اعلام داشتند که هر کدام از آنها سال‌ها پیش قطعاتی از زمین این منطقه را از شرکت خریداری کرده‌اند، اما هر از گاهی در خصوص مالکیت و کاربری آن با مشکل مواجه شده‌اند.

آنها معتقدند اگر این سرمایه را هر کجای دیگر استان هزینه می‌کردند، از منفعت بیشتری برخوردار می‌شدند و در حال حاضر نیز بسیار زیان دیده‌اند.

آزادگان استان یزد با بیان این که برای اراضی مربوطه وجه نقد پرداخت کرده‌اند و در دوره‌ای تمام مسائل مربوط به این اراضی از لحاظ قانونی حل شده است، از مسئولان خواستند تا به درد دل آنها رسیدگی و در این زمینه با آنها همراهی کنند.

در این مراسم که در مجاورت اراضی تفکیک شده شهرک آیت‌الله حایری شهرستان میبد برگزار شد، برخی مسئولان از جمله بخشدار مرکزی میبد و معاون عمرانی فرماندار این شهرستان حضور داشتند.

به گزارش نارین‌خبر، پروژه احداث شهرک آیت‌الله حایری شهرستان میبد از سال ۱۳۷۲ و در دولت سازندگی رقم خورد.

مسولان مربوطه هدف از این اقدام را کمک به بنیه اقتصادی و تامین زمین برای آزادگان استان یزد اعلام کرده‌اند که در این راستا قطعه زمینی در ضلع جنوب غربی شهرستان میبد تامین و طی سلسله اقدامات اداری تثبیت و به حدود ۲۷۰۰ قطعه مجزا تفکیک و واگذار گردید.

اقدامات شرکت ایثارکاران یزد که متصدی انجام این امور بود طی این سال‌ها با فراز و نشیب‌هایی همراه بود و در آخرین مورد از آن، اردیبهشت‌ماه سال‌جاری حمیدرضا جعفری دادستان سابق میبد در گفتگویی اعلام کرد با توجه به اینکه اراضی شهرک آیت‌الله حایری میبد در شرایط فعلی در حریم شهری قرار دارد و فاقد کاربری مسکونی می‌باشد، لذا صدور پروانه ساخت‌وساز برای آن فاقد مجوز قانونی است.