مردم گرانی، تحریم و سختی را می‌فهمند و تحمل می‌کنند اما جهالت‌ همراه با غرض‌ورزی را تحمل نمی کنند / ما وامدار مردم هستیم و حرف حق مردم را باید همراهی کنیم + کلیپ

امام‌جمعه میبد تصریح کردند: ما وامدار مردم هستیم و حرف حق مردم را باید همراهی کنیم آلان هم به آقای استاندار، دادگستری استان و به دستگاه‌های امنیتی استان میگویم ” نگذارید یک‌بند قانونی و تبصره به‌اصطلاح قانونی جوری تفسیر شود که نتیجه‌اش قربانی شدن مردم مستضعف و محروم شوند ” .

به گزاش میبدما به نقل از میبدآدینه، امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به تبیین محورهایی از بیانیه گام دوم انقلاب پرداختند و گفتند: در بیانیه گام دوم رهبر بزرگ انقلاب هم چهل سال گذشته تحلیل و نقاط قوت و ضعف این دوره را برشمردند و هم راه آینده را با نشان دادند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: خطری که امروز حس می‌شود این است که ما به عظمت انقلاب اسلامی غفلت ورزیم و در منصب‌های در برابر آن حس مسئولیت نکنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشتند: ما باید بدانیم آن قله بلندی که ملت بزرگ ایران، شهیدان سرافراز، جانبازان و آزادگان فتح کردند به‌راحتی طی شدنی نبود.

خطیب جمعه میبد صیانت از این دستاورد عظیم را مهم دانستند و گفتند: اگر مسئولی و فردی در برابر این پدیده بزرگ تاریخی احساس مسئولیت نکند و آگاهانه یا ناآگاهانه به آن لطمه بزند گناه بزرگ و کبیره است.

 

               بیشتر بخوانید

              تذکر صریح و قاطع آیت الله اعرافی در مورد حقوق مردم / فیلم

 

ایشان بابیان اینکه کسی در خواب هم اوج استقلال و شکوه ملت ایران را نمی‌دید افزودند: این شکوه و عظمت را با ضعف و اشتباهات خودمان از بین نبریم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفتند: از میان همه ملت‌های عالم به انقلاب همت می‌گمارد چراکه بسیاری از ملت‌ها در عالم در چنبره زورگویان عالم‌گیر کرده‌اند و قدرت تحرک ندارند.

امام‌جمعه میبد افزودند: از میان ملت‌هایی که به پا خاسته و انقلاب کرده‌اند کمتر دیده‌شده است که توانسته باشند کار را به نهایت برسانند.

امروز زورگویان عالم می‌خواهند گوهر انقلاب را از ما بگیرند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند: جلوی چشم ما ده ها نهضت و انقلاب در آفریقا و آسیا بعد از رخ دادن آن، آمدند و آن را خفه کردند، اما انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است تنها انقلابی است که چله پرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سرنهاده است و در برابر همه وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند از کرامت خود و اصالت سر شعارها صیانت کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفتند: امروز زورگویان عالم و طراحان جنگ و تحریم و فساد و ضایع کردن ملت‌ها آمده‌اند این گوهر را از ما بگیرند، مبادا سرباز دشمن شده و عامل بازگشت به عصر شیاطین و اهریمن شویم.

آیت‌الله اعرافی با یادآوری فرار رسیدن نهم دی و روز بصیرت و ماه بزرگ انقلاب و بهمن‌ماه و در پیش بودن انتخابات سرنوشت‌ساز گفتند: همه مشکلات باید درنهایت دست ملت هوشمند و بصیر و هوشیار گشوده شود.

خطیب جمعه میبد افزودند: این ملت نشان داده است که با وحدت و انسجام و فهم درست از معادلات سیاسی پیرامون خود می‌تواند در برابر یاوه‌گویان عالم بایستد.

شایسته نیست طرحی اجرا و مردم ندانند

ایشان تصریح کردند: دولتمردان و مسئولان باید وظیفه حساس خود را بشناسند این شایسته نیست که یک طرحی اجرا شود درحالی‌که طرح بزرگی است و درست اجرا نشود و مردم ندانند و در پی آن غائله ایجاد شود.

ما وامدار مردم هستیم

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه ما وامدار مردم هستیم و باید خادم مردم باشیم گفتند: همه سرمایه ما این ملت و خون پاک شهیدان است که باید قدر بدانیم.

آیت‌الله اعرافی اظهار داشتند: امتحانات بزرگی پیش روی ماست و نیاز به بصیرت و آگاهی، هوشمندی، تحلیل درست داریم، بیست و دوم بهمن، دوم اسفند، انتخاباتی که نیاز به حضور پرشکوه و همبستگی دارد و نیاز دارد برای خدا پا به میدان بگذاریم و برداریم تا گره‌های کار مردم باز شود.

خطیب جمعه میبد گفتند: در این راه نباید هواها و هوس‌های نفسانی، جناحی و گروهی راه پیدا کند چراکه ما رهبر بزرگ و راه نورانی داریم که شاخص‌ها و معیارهای او هم روشن است.

نگذارید مردم قربانی بند قانونی و یا به‌اصطلاح ماده تبصره‌ای شوند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با قدردانی از خدمات مسئولان در سطح استان و شهرستان گفتند: اما جایی که مردم و نیازمندان و محرومان خواسته‌ای دارند در حد توانمان باید همراهی کنیم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اتفاقاتی که در بحث حریم شهر در شهرستان میبد پیش‌آمده اظهار داشتند: مردم شریف ما در روستای رکن‌آباد که هر ۳۱ نفرشان یک شهید دارند، مهرآباد و حجت‌آباد و روستاهای جنوب شهر، خواسته‌هایی دارند که به نظر من بسیاری از خواسته‌های آنها درست است.

امام‌جمعه میبد تصریح کردند: ما وامدار مردم هستیم و حرف حق مردم را باید همراهی کنیم آلان هم به آقای استاندار، دادگستری استان و به دستگاه‌های امنیتی استان میگویم ” نگذارید یک‌بند قانونی و تبصره به‌اصطلاح قانونی جوری تفسیر شود که نتیجه‌اش قربانی شدن مردم مستضعف و محروم شوند ” .

ما همراه کشاورزان با دست‌های پینه‌بسته‌ایم

ایشان گفتند: وقتی آدم می‌بیند مظلوم‌کشی می‌شود هکتارها هکتار و میلیاردها میلیارد جابه‌جا می‌شود، آن‌وقت اینجا زورشان به چند کشاورز و چند آدم مظلوم می‌رسد، واقعاً این خجالت دارد درستش کنید: ما همراه کشاورز با دست‌های پینه‌بسته و کارگر عزیز هستیم، اگر واقعاً بخواهید راه را پیدا می‌کنید پس بنشینید مشکل این عزیزان را در رکن‌آباد و مهرآباد حل کنید و عزیزانی که در گوشه و کنار و حاشیه شهر مشغول کشاورزی و فعالیت‌های دیگر هستند رسیدگی کنید.

آیت‌الله اعرافی افزودند: این رسم نشد که یک تبصره را پیش روی خود بگذارید و دو سه آدم کم‌اطلاع بیایند و دو هزار نفر محروم حقشان از بین برود حقی که خدا، شرع و عقل آن را تأیید می‌کند بنابراین نگذارید داد مردم بلند شود و بنشنید مساله را تحلیل و حل کنید و این سخن جدی است که به آن توجه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفتند: مردم گرانی و تحریم و سختی را می‌فهمند و تحمل می‌کنند اما جهالت‌ها و نادانی‌ها که گاهی هم گوشه و کنارش غرض‌ورزی هم باشد را تحمل نمی‌کنند.

حرکت نزولی رشد جمعیت در کشور یک علامت خطر است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامی داشت یک صدمین سالگرد تأسیس ثبت‌احوال و قدردانی از خدمات کارکنان این بخش از روند نزولی یک و سه‌دهم رشد جمعیتی در کشور اظهار تأسف کردند و گفتند: حرکت جامعه به سمت پیری و کاهش جمعیت و ضعف اقتدار اقتصادی و علمی و امنیتی است که یک علامت خطر است.

امام‌جمعه میبد تصریح کردند: این نرخ رشد در استان یزد دو و نیم و در میبد نزدیک ۳ درصد است که بیشتر به خاطر مهاجرپذیری است و وضع رشد جمعیت درمجموع نگران‌کننده است و در هشت ماه امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش موالید داریم.

خطیب جمعه میبد همچنین گفتند: ازدواج‌ها هم در ۸ ماه امسال در شهرستان میبد نسبت به سال قبل ۹ درصد کاهش پیداکرده است و سن ازدواج مردان بالای ۲۷ سال و دختران نزدیک ۲۲ سال است که بر روی جمعیت اثر می‌گذارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزودند: طلاق هم باوجود کارهای خوب در دادگستری و فرمانداری و بهزیستی وضع مطلوبی را نداریم.

ایشان با اشاره گرایش مردم نسبت به نام‌گذاری فرزندانشان به سمت نام های خوب گفتند: شش نام اول در سال ۹۸ در میبد امیرعلی، عباس، امیرحسین، ابوالفضل، محمد و علیرضا و در دختران فاطمه، زهرا، زینب و ریحانه و رقیه بوده است.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کردند: امیدواریم در حوزه آسیب‌های جمعیت، بالا رفتن سن ازدواج، کاهش ازدواج و افزایش طلاق توجه شود.

در ساخت‌وساز به اصول نظام‌مهندسی توجه شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامی داشت روز کاهش بلایای طبیعی و ایمنی در برابر زلزله گفتند: وقت پایه‌ریزی کار باید اصول درست را در نظام‌مهندسی توجه کنیم تا ساختمان‌ها در هنگام زلزله و سیل مشکل پیدا نکند و با تلفات و خسارت‌های سنگین مواجه نشویم.