گزارش تصویری از جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در شهرستان میبد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: باید گزارش ها و آمارهای کارهای انجام شده به صورت ساده ارائه شود و بیشتر به سمت شرح مشکلات و ارائه برنامه های موثر برای رفع آنها پیش برویم.

به گزارش میبدما؛ جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر با حضور فرماندار، شهردار و دیگر مسئولین ادارات و ارگان های شهرستان میبد، امروز صبح در محل فرمانداری برگزار شد و مسئولین کمیته های مختلف ادارات دولتی، نظامی و انتظامی به شرح برنامه های خود برای تعطیلات نوروز پرداختند.

محسن صادقیان در این جلسه با بیان این نکته که باید گزارش دهی را ساده تر انجام دهیم و برای مشکلات برنامه ارائه دهیم، اظهار داشت: همه کمیته های موجود باید برای نوروز امسال، جزء به جزء مسائل را تشریح و همه محاسن و معایبی را که اتفاق می افتد، برای ما لیست کنند.

وی با اشاره به شرایط خوب فرهنگی و تاریخی شهرستان میبد که پا به پای مرکز استان در حال حرکت است، ادامه داد: باید بتوانیم در برنامه های پیش رو و فعالیت هایی که انجام می دهیم، میبد را خوب نشان دهیم و حتی از بزرگان و علما و صاحبان اندیشه این دیار نیز تقدیر و تجلیل کنیم.

صادقیان، شادی و نشاط را محوریتی مهم در برنامه ها ذکر کرد و بیان داشت: باید میبد را نه تنها در همین جا بلکه با رایزنی مناسب در دیگر شهرستان ها و حتی در مرکز استان به گردشگران نوروزی معرفی کنیم.

وی نظم و انظباط و زیباسازی بیرون اداره ها و ارگان های وابسته به دولت را حائز اهمیت دانست و افزود: نظم و انظباط را باید در مسائلی چون نصب به جا و محکم پایه های بنر ها و همچنین سازماندهی ماشین هایی که اجناس می فروشند، نیز رعایت کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تصریح کرد: در ایام نوروز بازدیدهای سرزده در دستور کارمان خواهد بود و از هر مکانی که ممکن باشد بازدید و نظارت صورت خواهد گرفت.

محسن صادقیان در انتها با اشاره به موضوعاتی مانند کمبود آب و نیاز به فرهنگسازی در همه ایام سال، کمبود اعتبارات و مشکلات زیاد مالی دولت و طرح بازافرینی شهرها که در دستور کار قرار دارد، گفت: توصیه می کنم دوستان میبدی با عرق میبدی که دارند از فروش اجناس چینی در حوزه سفال و سرامیک خودداری و اجناس میبدی را که بسیار هم مورد توجه گردشگران است، ارائه کنند.

حسین فلاح فرماندار میبد نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به ظرفیت های زیاد میبد در بحث گردشگری گفت: در نظرسنجی هایی که از گردشگران نوروزی در سال های قبل انجام شده دو مشکل نظافت شهری و نورپردازی معابر از بیشترین دغدغه های انها بوده که باید رفع شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های عمومی، جشن و جشنواره ها ادامه داد: باید مردم از این ایام مبارک به نحو مطلوب استفاده کنند و البته ان چیزهایی که لازم است که رعایت شود مثل رعایت شئونات مذهبی، به خاطر شرایط شهر میبد، باید مورد توجه واقع شود.