این بدبختی است که کسی فکر کند با کنسرت و مراسم های اینچنینی، می شود نشاط اجتماعی ایجاد کرد/ گزارش تصویری از مراسم

آیت الله کاظم صدیقی، با اشاره به اهمیت ایمان در زندگی انسان، گفت: عمر انسان مومن در راه خدا خرج و عملش پذیرفته می شود، در حالی که انسان کافر، عمل پذیرفته ای ندارد.

به گزارش میبدما؛ امام جمعه موقت تهران در یادواره شهدای میبد و مراسم وفات حضرت ام البنین(س) که در مسجد فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره ای به آیات اول سوره مومنون، اظهار داشت: مومن کسی است که خود و مملکت و شهیدان این راه را نمی فروشد و منافق کسی است که با بیگانه می سازد و دنبال اشرافیگری خود می باشد.

آیت الله صدیقی با اشاره ای به تفسیر آیه “مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ…” ادامه داد: یکی از ویژگی های مومن، مرد بودن است و مرد بودن در حوزه مومنین تعریف درست خود را پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه، زن مومن نیز زینب گونه عمل می کند، افزود: از دیگر ویژگی های مومنین صداقت و راستگویی آنان است، و به نوعی باید گفت اگر کسی در روز روشن دروغ بگوید، مخصوصا اینکه مسئولین مملکت هم باشند، مومن نیستند.

امام جمعه موقت تهران، صداقت و امانت را طبق احادیث، دو رکن اصلی ایمان یک مومن عنوان کرد، و بیان داشت: اگر کسی به خون شهیدان خیانت می کند، اگر به استقلال مملکت خیانت می کند، اگر با آزاد گذاشتن شبکه های اجتماعی مخرب و ابزار دست دشمن، باعث اختلال و اشوب در جامعه می شود، این یعنی در امانتی که به دستش رسیده است خیانت می کند.

وی دیگر ویژگی های مومن را وفای به عهد ذکر کرد و تصریح کرد: وعده دادن مسئولین و عمل نکردن به این وعده ها، یعنی این کار سازگاری با ایمان ندارد.

آیت الله صدیقی با اشاره به آیه ذکر شده، افزود: در گروه مومنین کسانی هستند که مردانگی و صداقت و وفای به عهد دارند و شهادت نصیبشان شده است، و گروهی دیگر نیز از منتظرین هستند زیرا می دانند این راه، راه پر سود و خیر و برکتی است.

وی خاطر نشان کرد: بعد از ۳۰ سال چند استخوان از شهید را می آورند و مردم از پیر و جوان و زن و مرد محشری به پا می کنند در تشییع جنازه این شهید، این یعنی مردم به خوبی به این راه اعتقاد دارند و آشنا هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه خاص رهبری و دست حمایتی که ایشان را میان گرگ های درنده داخلی و خارجی حفظ کرده است، گفت: چه کسی فکر می کرد پس از سال ها دوباره درب شهادت اینگونه باز شود و جوانی چون شهید محسن حججی با ۲۵ سال سن در اوج گمنامی، در میدان سوریه به شهادت برسد؟

وی، آیت الله اعرافی را وجود با برکتی برای نظام اسلامی دانست و ادامه داد: شما مردم میبد خود در راه شهادت و در خط انتظار هستید و در شهری زندگی می کنید که شهر علما و فضلا و شهدای عزیزی می باشد.

آیت الله صدیقی تاکید کرد: برخی از مسئولین با اینکه موضع ولایت فقیه را می دانند، اما باز هم در مقابل ایشان موضعگیری می کنند و این در حالی است که ۹۰ درصد شهدا در وصیت نامه های خود به پشتیبانی از ولایت فقیه توصیه کرده اند.

آیت الله کاظم صدیقی با توضیحاتی در مورد اجرای کنسرت در یکی از شهرستان ها و حاشیه های ناهنجاری که با وجود دختران و پسران اتفاق افتاده بود، گفت: مسئولین چه می کنند؟ کنسرت و مراسم های مختلط اینچنینی کجایش نشاط ایجاد می کند؟ چقدر آدم باید بدبخت باشد؟ باید با ورزش و تفریحات سالم و تامین اقتصاد و شغل مردم، و رفتن به سوی جامعه قرآنی نشاط حقیقی ایجاد کرد.