افزایش تصادفات فوتی در میبد طی ۵ سال اخیر

جانشین پلیس راهور استان یزد با اشاره افزایش به آمار تصادفات فوتی و جرحی در شهرستان میبد گفت: این شهرستان در اولویت پلیس راهور ناجا برای دریافت هرگونه امکانات از قبیل نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی قرار دارد.

به گزارش میبدما به نقل از نارین‌خبر، سرهنگ مسعود قانعی در جلسه شورای ترافیک شهرستان میبد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به افزایش آمار تصادفات فوتی در شهرستان میبد طی سال‌های اخیر اظهار داشت: علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته در خصوص برنامه‌های ترافیکی، شهرستان میبد پس از مرکز استان در رتبه دوم تصادفات فوتی و جرحی در استان یزد قرار دارد.

وی در تشریح این مسئله اضافه کرد: متأسفانه در سال ۱۳۹۰ تعداد ۵ نفر، در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ هر سال ۹ نفر، در ۱۳۹۴ تعداد ۱۳ نفر، در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۱ نفر و در ۱۰ ماه سال‌جاری تعداد ۱۱ نفر بر اثر سوانح رانندگی در شهرستان میبد جان باخته‌اند.

قانعی با اشاره به وجود نقاط حادثه‌خیز در شهرستان میبد گفت: در حاضر خیابان‌های طالقانی، خواجه رشیدالدین و بلوارهای اشتری، سعیدی، مدرس و فاضلی و همچنین میدان‌های نماز و امام حسین(ع) در شمار نقاط پر حادثه در تصادفات فوتی قرار دارند.

جانشین رییس پلیس راهور استان یزد در مورد راهکارهای پیشنهادی پلیس راهور ناجا برای کاهش تصادفات اذعان کرد: نصب دوربین‌های کنترل سرعت، ایجاد سرعت‌کاه استاندارد و رفع نواقع هندسی معابر به‌منظور کاهش تصادفات فوتی در شهرها و استان‌های سراسر کشور در حال پیاده‌سازی می‌باشد.

قانعی در خصوص ایجاد سرعت‌کاه در معابر خاطرنشان کرد: به دلیل نقص هندسی برخی معابر و برای کاهش تصادفات مجبوریم علی رغم میل باطنی سرعت‌کاه ایجاد کنیم.

وی در پایان با ابراز امیدواری درخصوص کاهش تصادفات در میبد خاطرنشان کرد: همه‌ی سعی و تلاش ما بر این است که شهرستان میبد را به طور ویژه مد نظر قرار دهیم و این شهرستان برای دریافت هرگونه امکانات نیرویی و خودرویی از راهور ناجا، در اولویت قرار دارد.