کاهش ۸۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در میبد

رئیس پلیس راهور میبد گفت: تصادفات منجر به فوت و جرح در شهرستان میبد نسبت به شش ماهه مشابه اول سال قبل، کاهش چشمگیری داشته است.

سرهنگ محمد حسین دهقانی در گفتگو با خبرنگار میبدما، با اعلام این خبر اظهار داشت: در شش ماهه سال گذشته، متاسفانه ۵ تصادف منجر به فوت داشتیم که در مدت مشابه امسال با کاهش حدود ۸۰ درصدی، این آمار به یک نفر تقلیل یافته است.

وی با اشاره به این موضوع که یک نفر فوتی شش ماهه اول سال جاری، متاسفانه کودکی از اتباع بوده؛ افزود: در تصادفات منجر به جرح نیز خوشبختانه در مدت مشابه با کاهش ۵۳ درصدی روبرو هستیم.

سرهنگ دهقانی با بیان این موضوع که همکاری مردم و تلاش پرسنل نیروی انتظامی عوامل کاهش این آمار است، گفت: آگاهی از قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت آنها، می تواند یکی از عوامل موثر در کم شدن سوانح رانندگی باشد که بخشی از تلاش ما نیز در راستای آگاهی‌بخشی به جامعه بوده است.

وی تصریح کرد: اینکه راکبین موتورسیکلت بدانند که برابر با ماده ۱۴ قانون بیمه، هرگونه عبور از چراغ قرمز، انجام حرکات نمایشی مانند تک‌چرخ زدن، ورود به عبور ممنوع و عبور از پیاده رو در صورتی که منجبر به حادثه ای شود، بیمه خسارتی برای این حوادث تقبل نمی کند، خود باعث رعایت بیشتر قوانین می شود.

سرهنگ محمد حسین دهقانی گفت: امیدوارم به خواست خدا و با رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی توسط همه مردم عزیز میبد، شاهد کمتر شدن آمار سوانح رانندگی باشیم.