شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد

شورای فرهنگ عمومی شهرستان امروز صبح در موزه شهدای میبد با حضور آیت الله اعرافی تشکیل جلسه داد.

به گزارش میبدما؛ دبیر یادواره شهدای شهرستان میبد در این جلسه با بیان این موضوع که مهمترین دستاورد یادواره های شهدا، تصویب راه اندازی موزه های شهدا بود، اظهار داشت: در پنج یادواره سال های ۷۹، ۸۲، ۸۶، ۹۰ و ۹۶ موزه شهدا محور اصلی پیگیری های ما بوده و در سال ۹۲ با همکاری آقای رجایی، این مکان برای موزه شروع به بازسازی و مرمت شد.

محمد جلال دهقانی افزود: تاکنون حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای این موزه هزینه شده و برای اتمام آن نیز به ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز داریم که بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان از این پول را باید برای دکورسازی، نورپردازی، ساخت مانکن های مورد نیاز و برای تجهیزات به کار گیریم.

مسئول موزه شهدای میبد با اشاره به نیاز موزه برای تامین هزینه های جانبی و آماده سازی برای بازدید و مراسم های مورد نظر ادامه داد: در دو بخش نرم افزاری مانند نیاز به انجمن راویان، انجمن هنرهای تجسمی، کانون فکری کودکان و نوجوانان و … و در سخت افزاری  مانند مجسمه سازی و هنرهای تجسمی و …نیاز به کمک و همیاری مسئولین داریم.

دهقانی با بیان این نکته که برای موزه نیاز به نیرو داریم، تصریح کرد: این مکان می تواند در طول سه سال، حدود هشت هزار دانش آموز را پذیرایی و با برنامه های متنوع پوشش دهد.

در ادامه این جلسه، فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر، رئیس میراث فرهنگی نظرات خود را در مورد مسائل مربوط به موزه و تامین هزینه های مالی و نیروی آن را ارائه دادند.

آیت الله اعرافی در ادامه رسیدگی به مسائل موزه شهدا، گفت: موزه ها در یک شهر می توانند نقش مهمی در اعتلای فرهنگی و پاسخگویی به نیازهای مردم و نسل جوان را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: موزه حافظ تاریخ یک منطقه و جوابگوی نیاز مردم است و اطلاعات مردم را در مورد تاریخ خود بالا می برد و هم به نحوی اوقات فراغت نسل جوان را می تواند پر کند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: از مدتها قبل چند موزه در دست اقدام بوده که برخی به جایی رسیده و برخی دیگر نیز نیاز به کار بیشتر دارد و همه باید با همکاری این موضوع را ساماندهی کنند.

وی افزود: موضوع ارائه طرح موزه و گرفتن مجوز آن را باید در مرحله اول پیگیری کنید و تا آماده شدن طرح و مجوز، با همکاری سازمان میراث فرهنگی، این مکان از نظر میراثی که مورد تایید نیز هست، به مردم بشناسانید.

آیت الله اعرافی ادامه داد: برای گرفتن یک نیرو برای این مکان نیز با سه ارگان سپاه، دانشگاه و ادارات رایزنی شود تا نیروی مورد نظر موزه تامین شود.

امام جمعه میبد در مورد تامین هزینه های جاری این مکان نیز، پیشنهاد شیخ علی آقایی رئیس شورای شهر میبد را مورد تایید قرار داد و افزود: تغییر مکان شورای شهر میبد از سالن هلال احمر به موزه شهدا و گرفتن بخش کوچک این موزه و اجاره آن، می تواند موضوع هزینه های جاری را نیز حل کند.

در ادامه این جلسه روی موضوعات هنرستان هنرهای زیبای پسران و دختران میبد و قطعه نام آوران میبد در روضه رضوان بحث و تبادل گفتگو انجام و مصوباتی صورت گرفت.

مدیر حوزه های علمیه کشور در انتهای این جلسه با اشاره به برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، گفت: روز ۲۹ بهمن نیز شهر ما میزبان یکی از شهدای گمنام می باشد که همه باید با همکاری و همیاری برای برگزاری باشکوه مراسم تشییع و تدفین این شهید عزیز تلاش کنیم.

در انتهای این جلسه نیز از آرم موسسه خیریه حمایت از زوج های جوان و خانواده رونمایی شد و آیت الله اعرافی و دیگر مسئولین بر تابلوی این موسسه امضای خود را ثبت نمودند.