حاج قاسم سلیمانی انسانی ویژه و آسمانی بود/ سیره خدمتگذاری حاج قاسم باید مورد توجه ما مسئولین باشد + تصاویر

امام جمعه میبد گفت: حاج قاسم سلیمانی مردی متواضع و مهربان بود، اما در زمان کار بسیار جدی و پر تلاش ظاهر می شد.

به گزارش میبدما؛ آیت الله اعرافی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد با تسلیت به علت شهادت سردار سلیمانی و همراهانش و همچنین کشته شدن تعدادی دیگر از هموطنان در سانحه های این چند روز، اظهار داشت: حاج قاسم ۲۰ سال قبل در اولین جلسه ای که به دفترم آمد و ایشان را از نزدیک دیدم، روزه بود و حال معنوی بسیار خوبی داشت و به محض پیدا شدن خلوتی در مباحث، مشغول به ذکر گفتن می شد.

امام جمعه میبد با اشاره به ارتباط ۲۰ ساله و مداوم با این سردار بزرگ، افزود: در جلساتی که در دیدار با رهبر انقلاب نیز شرکت می کرد حالت توجهش به خدا و روحیه معنوی، اخلاقی و عرفانی او در وسط جریان مباحث سنگین، بسیار به چشم می آمد و نشان می داد که انسانی ویژه و آسمانی است.

وی ادامه داد: حضرت آقا در جلسه ای فرمودند چون حاج قاسم می گوید این کارها انجام می شود، خیال من راحت است و اگر ایشان بگویند، مطمئنم که انجام هم خواهند گرفت و این از خصوصیات حاج قاسم بود که اگر می گفت کاری انجام می شود، با همه سختی و دشواری آن را انجام می داد.

حاج قاسم متواضع و فروتن بود اما در هنگام کار جدی و پرتلاش ظاهر می شد

وی گفت: نکته قابل توجه دیگری که از خصوصیات اخلاقی و رفتاری حاج قاسم قابل توجه بود، تواضع و فروتنی او بود که هیچ چیزی را برای خودش قائل نمی شد، همان طور که در وصیت نامه ایشان هم اشاره شده است که به من سرباز سلیمانی بگویند و بنویسند، و این راز شخصیت بزرگ این مرد بود.

آیت الله اعرافی افزود: با این حال و با این فروتنی و مهربانی و تواضع، در هنگامه کار اصلا شوخی نداشت و حتی اگر در کاری کوتاهی صورت می گرفت ناراحت می شد.

وی تاکید کرد: یکی از شاخصه های دیگر حاج قاسم این بود که ابعاد فکری او جهانی و بین المللی بود و محدود به یک منطقه و محدوده خاصی نمی شد و در گزارش هایی که رسیده و برخی از آنها رسانه ای شده، رهبران و بزرگان جهان نیز در برخورد با وی به این نکته پی برده بودند که سردار سلیمانی شخصیتی بزرگ و قابل احترام است.

مدیر حوزه های علمیه کشور اذعان کرد: رهبر انقلاب در دیداری که با ایشان داشتم فرمودند که در زمان اغتشاشات نیز ایشان به عراق رفته و برگشته بود و تعریف می کرد که مسئولین عراقی در مقابل این تحرکات خود را باخته بودند و با چند جلسه ای که حاج قاسم با آنها داشته توانسته اوضاع را آرام کند و این نشان از قدرت رهبری انسان های بزرگ توسط این شهید بزرگوار بود.

وی تصریح کرد: بدون تردید اگر سردار سلیمانی با محوریت ایران در موضوع داعش ورود نمی کرد و در مقابل این جریان قد علم نمی کرد، امروزه اوضاع منطقه جور دیگری رقم خورده بود و ما شاهد افول این قدرت شیطانی نبودیم.

مردم خدمت صادقانه را تشخیص می دهند

وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز ما نیز نشان داده اند که اگر کسی مانند حاج قاسم سلیمانی به مردم خدمت کند و انسان درستی باشد قدردان هستند و اگر در این میان ضعفی باشد متوجه ما مسئولین است و مردم قدرت تشخیص بسیار زیادی در شناخت خادمین خود دارند.

عضو شورای عالی فرهنگ عمومی کشور بیان داشت: موضوع تشییع پیکر این شهید بزرگوار نیز نه تنها کم نظیر که بی نظیر بود و جمعیت تشییع کننده در شهر قم و همچنین تهران این موضوع را به خوبی نشان داد.

آیت الله اعرافی گفت: آنچه در این جلسه به آن اشاره کردم برای این بود که حاج قاسم یک سیره خدمتگذاری و اداری داشت که باید مورد توجه ما قرار گیرد که عشق به مردم، خدمت صادقانه کردن، کیسه ندوختن برای بیت المال، تلاش شبانه روزی و … از جنبه های بارز آن می باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میبد در انتها با اشاره به دو واقعه انتخابات و ۲۲ بهمن که در پیش است تاکید کرد تلاش شود این مراسم ها با شور و شکوه بسیار بالایی برگزار شود و از همه نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها خواست که در سایه قانون، اخلاق و منش انتخاباتی را نیز رعایت کنند.

لازم به ذکر است که در این جلسه به موضوع یادمان شهدا در ورودی های شهر، موضوع آمار جمعیت و مباحث مرتبط با طلاق و ازدواج در شهرستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مسئولین مرتبط و کارشناسان در این موضوعات نقدهای خود را مطرح کردند و تصمیماتی نیز گرفته شد.