جشنواره تئاتر استانی در میبد دچار حواشی ناخوشایندی از لحاظ معرفتی و ارزشی نشود + تصاویر

آیت الله اعرافی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: در نزدیکی ایام هفته دفاع مقدس، تقاضا می کنم از همه ارگان ها، ادارات، اصناف و مردم عزیز میبد که در برنامه های ویژه این هفته حضور فعال داشته باشند.

به گزارش میبدما؛ آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد، با اشاره به همت و تلاش وصف ناپذیر مردم میبد و مسئولین در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم های عزاداری سیدالشهدا(ع) و تشکر ویژه از این تلاش‌ها، اظهار داشت: در ایام پیش رو به واقعه عظیم پیاده روی اربعین نیز خواهیم رسید که انتظار این است که حضور و توجه مردم به این موضوع بیش از قبل باشد و بر کیفیت برگزاری این همایش بزرگ جهانی افزوده شود.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس بیان داشت: قدرت بی نظیر نظامی جمهوری اسلامی ایران که از دو جهت معنوی و معرفتی بودن، و همچنین پیشرفت های منحصر به فرد نظامی با اتکا به توان داخلی از دیگر قدرت های جهانی بسیار متفاوت است، حاصل رشادت های شهدا، رزمندگان و ایثارگرانی است که پیشگامان نجات کشور از خطرات بزرگ بوده اند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: وظیفه ما نسبت به این پیشگامان نجات کشور این است که در بزرگداشت نام و یاد آنها تلاش کنیم و تقاضا می کنم از همه ارگان ها، ادارات، اصناف و مردم عزیز میبد که در برنامه های ویژه این هفته حضور فعال داشته باشند، و روح و قدرت معنوی شهدا را به نسل های جدید منتقل کنند.

وی افزود: قدرت بسیار بالای انقلاب اسلامی در دوران کنونی به برکت خون شهداست و دفاع مقدس مانند قلبی، به تاریخ و زندگی ما خون پمپاژ می کند.

آیت الله اعرافی در مورد برگزاری جشنواره تئاتر استانی در شهرستان میبد نیز گفت: همیشه تاکید داشته ام که از هنر استفاده درستی در جامعه صورت گیرد و این موضوع مورد توجه و اهمیت قرار گیرد و انتظار هم این است که مانند همه برنامه های دیگر این جشنواره نیز به نحو آبرومندی در میبد برگزار شود.

وی تصریح کرد: البته توصیه ام این است که در مورد ارائه محتوای درست و سنجیده در این جشنواره حتماً دقت شود و تلاش شود که حواشی ناخوشایندی از لحاظ معرفتی و ارزشی برای این جشنواره اتفاق نیفتد که اصل کار را زیر سوال ببرد.

آیت الله اعرافی گفت: در مورد استفاده به جا از نیروهای هنرمند و فعالین تئاتر شهرستان نیز توجه شود که حتماً در این جشنواره نقش خود را به خوبی ایفا کنند و در سایه برگزاری این رویداد هنری، زمینه پیشرفت هنر تئاتر و هنرمندان جوان میبدی نیز فراهم شود.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از مسئولین شهرستان میبد نسبت به عملکردهای خود در مورد مصوبه های قبلی این شورا توضیحاتی ارائه دادند و در انتهای جلسه نیز از طرح پژوهشی بهزیستی میبد در حوزه خانواده رونمایی صورت گرفت.