حبیب الله مازندرانی: عذرخواهی روابط عمومی صدا و سیمای یزد به خاطر صحبت های کارشناس خانم یزدی، بسیار عجولانه و زودهنگام بود/ به نوبه خود از این خانم متدین، متعهد و مودب عذرخواهی می کنم

چندی قبل در برنامه خانوادگی سیمای استان یزد، سخنان یک خانم کارشناس، موجب جنجال زیادی از طرف مخالفین و موافقین شد و به لطف شبکه های مجازی، چشم های زیادی نیز این قسمت کوتاه از این برنامه را تماشا کرده و حتی برخی ندانسته ضدیت خود را با این سخنان اعلام کردند.

به گزارش میبدما؛ این حجم موضع گیری ها حتی به دامنه صدا و سیمای مرکز استان یزد نیز رسید و در اقدامی عجیب، روابط عمومی مرکز صدا و سیما از مردم عذرخواهی کرد.

خبرنگار ما به همین دلیل به سراغ یکی از کارشناسان و مدیران صاحب نام رسانه ای کشور رفته است که چندی است میهمان شهر میبد نیز شده است.

آقای حبیب الله مازندرانی از شاگردان سید شهیدان اهل قلم، مرتضی آوینی، و دارای سوابقی چون، مدیر کل صدا و سیمای مراکز مهاباد، کرمانشاه و البرز؛ مدیر کل صدای استانهای صدا و سیما؛ رئیس سیمای استانهای صدا و سیما؛ مدیر شبکه تلویزیونی تماشا؛ قائم مقام معاونت برنامه ریزی صدا و سیما؛ و معاون سیمای مراکز گلستان و مازندران، می باشد و اکنون نیز در حال گذراندن مقطع دکترای علوم ارتباطات در دانشگاه آزاد میبد می باشد.

حبیب الله مازندرانی در گفتگو با خبرنگار میبدما؛ با اشاره به سخنان خانم کارشناس یزدی، که موجب بازخورد های منفی و مثبت زیادی در سطح جامعه شده، گفت: کلیدواژه های صحبت های خانم کارشناس یزدی، مانند؛ بوسه، عشق، ماساژ پا، آب ولرم و …، کلید واژه هایی بودند که یک متخصص و کارشناس از لحاظ علمی و دینی برای تحکیم روابط خانوادگی و افزایش روابط عاطفی بین زوجین پیشنهاد می کند.

وی با اشاره به دو گروه موافق و مخالف این صحبت ها، افزود: موافقین با استناد به احادیث و روایات در محور دینی و همینطور وجود مستندات علمی و پزشکی، و همینطور تایید وزیر بهداشت به عنوان متولی سلامت و بهداشت روان در کشور، این حرف ها را تایید می کنند.

قائم مقام سابق معاونت برنامه ریزی صدا و سیمای کشور ادامه داد: و مخالفین هم که اصولا از گروه فمنیست ها و مخالفین اندیشه های اسلامی هستند و یا حتی از گروهی از زنان و دختران جوانی که ذکر این مثال ها به ذهنشان و یا با عرف زندگی آنها سازگار نیست، این صحبت ها را مورد هجمه قرار داده اند.

وی با بیان این موضوع که، نه می توان از صحبت های خانم کارشناس دفاع صد در صد کرد و نه می توان آن را کاملا تخریب کرد، بیان داشت: این کارشناس مسائل خانوادگی در شبکه استانی و در جغرافیای فرهنگی مردم خود، مثال هایی عنوان می کند که در کنار دیگر صحبت هایش، موجبات تحکیم روابط خانوادگی را فراهم کند و مطمئنا باید هم مورد هجوم معاندینی قرار بگیرد که نه تنها برای خانواده و بنیان مقدس و روابط عاطفی بین زوجین هیچ اهمیتی قائل نیستند و حتی این موضوع را با آزادی افسار گسیخته غربی نیز در تضاد می بینند، بلکه اصلا به دین اسلام نیز بی اعتقاد می باشند.

مدیر سابق شبکه تماشا تصریح کرد: شما با جستجویی کوتاه در فضای اینترنت می توانید از فواید بیشمار ماساژ پا در آب، مانند آرامش اعصاب، خواب آرام، رفع پا درد و کمردرد، گردش خون بهتر، مفید برای بیماران قلبی، رفع استرس و اضطراب، جلوگیری از ورم و زخم پا، کمک به سرعت گردش خون و کاهش افسردگی، بالغ بر صدها مقاله و متن علمی بیابید.

وی اظهار داشت: این حرفهای علمی، منطقی و منطبق بر مسائل دینی، که حتی در جغرافیای فرهنگی یک شهر با مردمی خون گرم و مهربان، ارائه شده است، نباید هم به مذاق مخالفین فرهنگ اسلامی و تحکیم بنیان خانواده خوش بیاید.

مازندرانی با اشاره به دو موضع گیری متفاوت از صدا و سیمای مرکز استان یزد، بیان داشت: اظهار نظر همکارانم در صدا و سیمای یزد را مطالعه کردم که موضع گیری مدیر کل صدا و سیما ی یزد عاقلانه بود و جا دارد از ایشان تشکر کنم.

وی با اشاره به عذرخواهی عجیب روابط عمومی صدا و سیمای یزد از مخاطبین و مردم، تصریح کرد: ای کاش این موضعگیری به خاطر هجمه معاندین، اینقدر زود و عجولانه
صورت نمی گرفت و از مدیر کل صدا و سیمای یزد نیز انتظار داشتیم با کنترل بهتر، موجبات ناراحتی متدینین جامعه و دوستداران فرهنگ اسلامی را مهیا نمی کرد.

حبیب الله مازندرانی در انتها با تاکید بر استفاده مجدد از این خانم کارشناس در صدا و سیمای استان یزد، گفت: بنده به نوبه خودم و به عنوان کارشناس رسانه، از این خانم متدین، محجبه و مودب، به خاطر موضع گیری ها و عملکردهای نامناسب برخی در قبال ایشان، عذرخواهی می کنم و صمیمانه از ایشان به خاطر ادب و متانت و تعهدشان تشکر می کنم.