کاهش قابل‌ملاحظه دمای هوا در استان یزد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه از یکشنبه هفته جاری بانفوذ زبانه‌های پرفشار به استان یزد کاهش قابل‌ملاحظه دما در استان خواهیم داشت، گفت: این هوای سرد و سرما تا روزهای پایانی در استان یزد حاکم خواهد بود.

به گزارش میبدما؛ سید عباس میرحسینی در گفتگو با خبرنگار فارس، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی استان یزد در هفته جاری، گفت: موج ناپایدار جوی از امروز به استان یزد نزدیک شده و از بعدازظهر امروز گاهی وزش باد نسبتاً شدید بعضاً با گردوخاک به‌خصوص در مناطق جنوبی استان یزد و همچنین بارش پراکنده باران به‌ویژه در ارتفاعات استان یزد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از فردا بانفوذ بیشتر این موج به استان یزد به‌تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید توأم با گردوخاک پیش‌بینی‌شده است؛ همچنین از یکشنبه‌شب به علت ریزش هوای سرد بارش‌ها عمدتاً به‌صورت برف خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد با اعلام این خبر که از یکشنبه هفته جاری بانفوذ زبانه‌های پرفشار به استان یزد کاهش قابل‌ملاحظه دما در استان خواهیم داشت، اظهار داشت: این هوای سرد و سرما تا روزهای پایانی (پنجشنبه هفته جاری) در استان یزد حاکم خواهد بود.

میرحسینی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌شده است دمای بیشینه شهر یزد امروز به ۲۰ درجه سانتی‌گراد، فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد و دوشنبه به ۸ درجه سانتی‌گراد برسد؛ همچنین پیش‌بینی‌شده است که دمای کمینه شهر یزد امشب به ۳ درجه سانتی‌گراد، فردا شب منفی ۲ درجه سانتی‌گراد و دوشنبه‌شب به منفی ۴ درجه سانتی‌گراد برسد.

وی از نزدیک شدن موج ناپایدار دیگری از سه‌شنبه بعدازظهر تا صبح چهارشنبه هفته جاری در استان یزد خبر داد و اضافه کرد: پیامد این موج ناپایدار گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش‌های پراکنده برف به‌ویژه در مناطق نیمه شمالی و ارتفاعات استان یزد پیش‌بینی‌شده است.