برنامه های دهه مبارکه فجر در استان یزد

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه باید شبهات نسل جوان در ارتباط با دهه فجر پاسخ داده شود گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن در بیش از ۸۰ نقطه استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، سعید زارع صبح امروز در کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر که در سالن اجتماعات صدا و سیمای یزد برگزار شد با اشاره به اینکه ستاد دهه فجر یک جایگاه خاصی در اذهان عموم دارد اظهار داشت: این دهه تجلی میثاق مردم با انقلاب و عرصه تحکیم و برقراری ارتباط با نسلی دلیر و شجاع است و به‌نوعی تمامی اقدامات در این راستا، با مفهوم شکرگزاری برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در چهلمین سالگرد انقلاب کام مردم را شیرین کنیم افزود: چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند اسلامی اهمیت و جایگاه خاص خودش را دارد و در این ارتباط جلساتی در سطح سران سه قوا در مرکز تشکیل شده و لازم است در استان نیز اقدامات شایسته‌ای را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از غروب آفتاب ۲۲ بهمن امسال ستاد چهلمین سالگرد انقلاب در راستای برنامه‌ریزی دهه فجر سال آینده برنامه‌ریزی می‌کند، زیرا اگر بخواهیم حرکت و اتفاق متفاوتی را رقم بزنیم همه باید عالمانه فکر و عمل کنیم چون در غیر این صورت امسال و سال آینده نیز مانند سال‌های گذشته اتفاقی نمی‌افتد.

زارع با اشاره به اینکه باید دید مطالبات مقام معظم رهبری در ارتباط با دهه فجر چه نگاهی دارند افزود: مطالبات رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است و همان‌گونه که در این سال‌ها بر مسئله کارآمدی نظام تأکید دارند، همه می‌دانند که باوجود مشکلات و مسائل اقتصادی هرگز قرار نیست که اصل نظام را فدای مسائل دیگر کنیم.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با تأکید بر اینکه همه نسبت به انقلاب تعلق خاطر دارند گفت: زمانی که مردم احساس خطر می‌کنند بدون هیچ درنگی برای دفاع از انقلاب و رهبری گام برمی‌دارند، مانند اتفاقات اخیر که همه مردم و بالأخص یزدی‌ها به میدان آمدند و صداوسیما نیز در این راستا بسیار خوب عمل کرد و تصاویر بسیار خوب و ماندگاری را به ثبت رساند که به‌نوعی آبروی استان یزد شد.

وی با اشاره به اینکه باید به سراغ کارهای عملیاتی برای دهه فجر متفاوت باشیم اضافه کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی نداریم ولی با این وجود نیز می‌توانیم کارهای شایسته‌ای برای انقلاب و اسلام انجام دهیم.

زارع با بیان اینکه ۱۱ بهمن امسال مصادف با شهادت حضرت فاطمه (س) است اضافه کرد: باید برنامه‌ها به‌گونه‌ای طرح‌ریزی شود که روزهای ۱۱،۱۲،۱۳ بهمن‌ماه با توجه به اعتقادات مذهبی و حساسیتی که مردم‌دارند، مشکلی ایجاد نکند اما پس از سه روز می‌توان وارد جشن‌ها شد.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد عنوان کرد: استقبال نمادین از لحظه ورود امام راحل، برگزاری یادواره ۲۲ شهید انقلاب، برگزاری کنگره شهید دانش آموزش “شهید ذوالفقاری”، برگزاری میهمانی لاله‌ها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بحث تکبیر ۲۲ بهمن و راهپیمایی در ۸۰ نقطه استان یزد برخی از برنامه‌ی دهه فجر امسال است.

وی با تأکید بر اینکه مردمی‌ترین حرکت‌ها را ما در کشور شاهد هستیم به‌گونه‌ای که بزرگ‌ترین رخدادهای حماسی کشور را همیشه مردم گرامی می‌دارند تصریح کرد: در تمام دنیا اگر بنگرید می‌بینید که تمام جشن‌ها دولتی است، ولی در ایران مردم هستند که با حضور حماسی خود کارهای شایسته‌ای انجام دادند.

زارع در پایان با اشاره به اینکه رصد شبهات در این ایام باید مدنظر قرار گیرد افزود: بسیاری از جوانان چون در آن ایام باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی حضور نداشتند بسیاری از سؤالات و شبهات در ذهن خود دارند و ما باید به نحوی عمل کنیم که بتوانیم شبهات و سؤالات نسل جوان را پاسخگو و نباید نسبت به این مسئله مهم بی‌تفاوت باشیم.