فرسودگی ۳۵ درصد از کلاس‌های مدارس استان یزد

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد گفت: ۳۵ درصد از کلاس‌های مدارس استان یزد فرسوده است و به بازسازی نیاز دارد.

به گزارش میبدما به نقل از فارس، امیرحسین رادمنش شامگاه جمعه در مراسم کلنگ زنی یک باب آموزشگاه خیری در شهر احمدآباد اردکان گفت: مجموعه خیرین مدرسه‌ساز قریب به بیست سال است که ایجادشده است و در این مدت دو هزار و ۲۲۸ خیر را شناسایی و سازمان‌دهی کرده است. این خیرین در سال جاری تاکنون بالغ‌بر ۳۸ میلیارد تومان به این مجمع کمک کرده‌اند.

وی افزود: حدود ۱۰ هزار کلاس درس در استان وجود دارد که ۳۵ درصد از این کلاس‌ها فرسوده شده است و به بازسازی نیاز دارد. در استان یزد به ۳۰۰ مدرسه نیاز است که بتوانیم مدارس فرسوده را بازسازی کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد با اشاره به رشد ۷ درصدی دانش آموزان استان گفت: ما با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم و نیاز است که ۶۰ باب مدرسه در بافت و شهرک‌های جدیدالاحداث مسکونی ساخته شود که امیدواریم خیرین بزرگوار در این راستا پیش‌قدم شوند و ما باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی در خصوص آموزشگاه خیری آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد در شهر احمدآباد اردکان اظهار داشت: این پروژه ۶ کلاسه به‌صورت صد درصد خیری در زمینی به مساحت قریب به دو هزار مترمربع و زیربنای ۱۱۰۰ مترمربع در دوطبقه و با هزینه یک میلیارد تومان در مدت یک سال ساخته خواهد شد.

رادمنش افزود: برای این آموزشگاه امکانات جانبی نظیر نمازخانه، سایت کامپیوتر، کتابخانه، سالن چندمنظوره و اتاق‌های اداری در نظر گرفته‌شده است.