مرکز‌تحقیقات‌بلدرچین‌میبد تنها مرکز تحقیقات‌بلدرچین‌کشور

عضو هیئت‌علمی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از چند واحد پرورش بلدرچین در شهرستان میبد بازدید و با مسائل و مشکلات این واحدها از نزدیک آشنا شد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی فرمانداری میبد، دکتر هوشنگ لطف اللهیان سپس در نشستی با فرماندارمیبد در خصوص توسعه مرکز تحقیقات بلدرچین این شهرستان به‌عنوان تنها مرکز تحقیقات بلدرچین کشور بحث و تبادل‌نظر کرد.

حسین فلاح فرماندارمیبد در این نشست با اشاره به اینکه شهرستان میبد خاستگاه نخست بلدرچین در کشور است افزود: شهرستان میبد با ۱۲ واحد پرورش بلدرچین با ظرفیت یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره و تولید سالانه هزار و ۵۰۰ تن گوشت و ۵۰۰ تن تخم بلدرچین ظرفیت بالایی در صنعت پرورش بلدرچین را داراست بر توسعه مرکز تحقیقات بلدرچین در این شهرستان تأکید کرد.

دکتر لطف اللهیان، عضو هیئت‌علمی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور هم در حاشیه این نشست گفت: به دعوت مرکز تحقیقات کشاورزی استان یزد ۴ نفر از همکاران از مرکز تحقیقات علوم دامی کشور از چند فارم پرورش بلدرچین بازدید و با مسائل و مشکلات پرورش بلدرچین آشنا شدیم.

وی افزود: تصمیماتی در جهت رفع مشکلات پرورش‌دهندگان بلدرچین گرفته شد و قرار شد طرح و پروژه‌های تحقیقاتی تدوین و بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

عضو هیئت‌علمی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: در این جلسه تأکید شد که تحقیقات بلدرچین در استان یزد توسعه پیدا کند و امکانات لازم برای انجام این تحقیقات فراهم شود.

لطف اللهیان افزود: مرکز تحقیقات بلدرچین شهرستان میبد تنها مرکز تحقیقات کشور شناخته‌شده است که در رابطه با تحقیقات بلدرچین فعالیت می‌کند و گام‌های مؤثری را در حل مشکلات این صنعت برداشته است.