کشاورزان و باغداران استان یزد۶میلیارد تومان زکات دادند

نشست علمی، تخصصی زکات با حضور روحانیان دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سطح شهرستان‌ها و مسئولان زکات کمیته امداد استان یزد برگزار شد .

به گزارش میبدما به نقل از سایت خبری کمیته امداد، رضا زارع زاده مهریزی، قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد با اشاره به اهمیت همکاری روحانیان جهاد کشاورزی با این نهاد در امر تبلیغ و ترویج پرداخت زکات گفت: روحانیان جهاد کشاورزی نقش مؤثری در تبلیغ و ترویج فریضه الهی زکات در روستاها و به‌ویژه در بین کشاورزان، باغداران و گلخانه داران دارند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان یزدافزود: کشاورزان و باغداران استان یزد در هشت‌ماهه نخست سال جاری شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه به کمیته امداد پرداخت کردند.

وی با تأکید بر اینکه درآمد حاصل از زکات در سرفصل‌های مهمی ازجمله معیشت، مسکن، درمان، جهیزیه و کمک به امر تحصیل نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد هزینه می‌شود، بیان کرد: استان یزد در زمینه زکات مستحبی ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های کشاورزی، باغداری و محصولات گلخانه‌ای دارد و ضرورت دارد فرهنگ پرداخت زکات بیش‌ازپیش در بین مؤدیان ترویج شود.

زارع زاده درباره جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد گفت: حدود ۱۶ هزار خانوار مستمری‌بگیر با جمعیت ۲۴ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند و معادل همین تعداد مددجو نیز از خدمات تک و چند خدمتی کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی بابیان اینکه خدمات کمیته امداد به نیازمندان حسب نیاز خانوار متنوع و متفاوت است افزود: پرداخت مستمری، کمک‌هزینه تأمین جهیزیه، بیمه، بهداشت و درمان، ساخت و تعمیر و تکمیل مسکن مددجویی، پرداخت بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی ازجمله خدمات کمیته امداد است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد در ادامه به فعالیت‌های بخش اشتغال و خودکفایی این نهاد اشاره و بیان کرد: مددجویان تحت حمایت که بیکار هستند و توان انجام کار رادارند شناسایی و از طریق حوزه اشتغال و خودکفایی برای دریافت تسهیلات اشتغال به صندوق اشتغال نیازمندان و همچنین بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و پس از دریافت تسهیلات و ایجاد شغل بر روی کار آن‌ها نظارت لازم انجام می‌شود تا به درآمد کافی و خودکفایی دست پیدا کنند.

وی ارائه خدمات حقوقی به مددجویان را از دیگر اقدامات حمایتی این نهاد برشمرد و در ادامه به تشریح فعالیت‌های بخش مشارکت‌های مردمی این نهاد پرداخت و گفت: کمک‌های مردمی به نیازمندان در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی ساماندهی می‌شود، کمک‌های اهدایی به‌صورت نقدی و کالا در سرفصل‌های مختلفی ازجمله زکات، صدقات، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، طرح اکرام ایتام و محسنین برای رفع نیاز محرومان جمع‌آوری و طبق نیازسنجی انجام‌شده در بین جامعه هدف تحت حمایت و نیازمندان موردی توزیع می‌شود.

زارع زاده یادآور شد: مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کردند.