اتمام بافت قالی اهدایی بانوان محله علی آباد میبد به عتبات عالیات/ اسدی: ۱۰۰ نفر از بانوان میبدی در ۸ محله، برای عتبات‌عالیات قالی‌بافی می کنند

مسئول عتبات عالیات شهرستان میبد گفت: در میبد ۸ مکان وجود دارد که وابسته به ستاد عتبات عالیات در حال بافت قالی برای کمک به اماکن مقدسه در عراق هستند.

به گزارش میبدما، اسدی در گفتگو با خبرنگار ما و در حاشیه مراسم اتمام و بریدن قالی محله علی آباد اظهار داشت: نزدیک به ۱۲ قالی تاکنون در میبد از ابتدا بافته شده و این قالی ها بعد از اتمام فروخته و هزینه حاصل از آن برای تکمیل پروژه های عتبات عالیات استفاده می شود.

وی با اشاره به این موضوع که همه هزینه های اولیه این کارها، از طرف خود مردم می باشد افزود: این فعالیت ها در کنار دیگر کارهایی که برای ساخت و ساز عتبات انجام می شود، همه مراحلش داخل ایران و در بازار داخلی صورت می گیرد که به نوعی باعث رونق اقتصادی نیز بشود.

اسدی با بیان این موضوع که اعتقادات مردمی در این مسیر نقش به سزایی دارد، گفت: بارها اتفاق افتاده که مردم در این راه جواب های خوبی گرفته اند که نمونه آن خانمی بود که به ستاد آمده و می گفت خواب بانوی مجلله‌ای را دیده که امر به قالی بافی کرده و شفای بچه مریضش را داده بود.

وی، شهرستان میبد را پیشگام اجرای این طرح در استان یزد عنوان کرد و گفت: حدود ۱۰۰ نفر از بانوان میبدی در مکان هایی که این طرح اجرا می شود، مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است، این قالی که در پایگاه بسیج امام حسن عسکری(ع) محله علی آباد بافته شده، حدود ده ماه زمان برده و قالی دیگر این محله نیز تا انتهای سال جاری به اتمام می رسد.

بافندگان این قالی ها، که زیر نظر خانم فاطمه یزدی فعالیت می کنند همه از بانوان این محله می باشند.