آغاز پیش ثبت‌نام سفر عتبات عالیات از امروز در یزد

مدیر حج و زیارت استان یزد گفت: پیش ثبت‌نام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات از فردا در یزد آغاز می شود.

به گزارش میبدما؛ علی اصغر شریفی در گفتگو با مهر اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای پیش ثبت نام زائران کاروان‌های اعزامی عتبات عالیات از تاریخ ۲۴ اسفندماه سال جاری تا ۳۰ فروردین ۹۹، متقاضیان تشرف به عتبات در این دوره، لازم است قبل از ثبت نام نهایی در کاروان‌ها، در فرصت زمانی مشخص شده به سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات به آدرس https://atabat.haj.ir مراجعه و پس از نام نویسی و ثبت اطلاعات مربوطه کد رهگیری دریافت کنند.

وی افزود: شروع پیش ثبت نام از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه تا ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۵ بهمن ماه جاری خواهد بود.

شریفی عنوان کرد: افرادی که اقدام به ثبت نام گروهی ۳۵ نفره می‌کنند، در صورتی که تعدادی از آنها منصرف و از گروه خود خارج شوند و عدد گروه کمتر از ۲۵ نفر شود، گروه مذکور حذف شده و در قرعه کشی شرکت داده نخواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان یزد بیان کرد: با توجه به اینکه سفارت عراق برای صدور روادید اصل گذرنامه زائرین را دریافت می‌کند، به نحو مقتضی اطلاع‏ رسانی لازم به متقاضیان در مورد داشتن گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار تا تاریخ تشرف و وجود صفحه خالی برای صدور روادید صورت پذیرد.

شریفی اظهار داشت: سازمان حج و زیارت برای ایجاد رفاه و سهولت بیشتر و به منظور پیشگیری از ازدحام علاقمندان تشرف به سفر زیارتی عتبات مقدسه در دفاتر خدمات زیارتی، اقدام به ایجاد سامانه پیش ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات کرده است.

وی عنوان کرد: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که مایل به تشرف در دوره ۲۴/۱۲/۹۸ لغایت ۳۰/۰۱/۹۹ هستند، با رعایت موارد مشروحه و با تکمیل فرم مربوطه در سایت https://atabat.haj.ir می‌توانند برای خود و همراهانشان پیش ثبت‌نام نمایند.

شریفی ادامه داد: زمان اعلام نتایج قرعه کشی متعاقباً اعلام و نتایج آن بر روی سایت پیش ثبت نام https://atabat.haj.ir قابل رؤیت خواهد بود.