گزارش تصویری از دیدار مسئولین استانی و شهرستانی از خانواده شهید شاخص اصناف استان یزد در میبد

فرمانده سپاه ناحیه میبد در دیدار مسئولین استانی و شهرستانی با خانواده شهید زین العابدین علیزاده شورکی، از خاطرات خود با این شهید گفت.

به گزارش میبدما؛ امروز صبح، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از جمله فرمانده سپاه میبد، فرمانده بسیج اصناف استان یزد، نماینده دفتر امام جمعه یزد، رئیس اتاق اصناف میبد، یک نماینده از اصناف یزد و برخی از وابستگان خانواده شهدای اصناف یزد و میبد از خانواده شهید شاخص اصناف استان یزد بازدید کردند.

سرهنگ امیر فلاح در این دیدار و پس از قرائت زیارت عاشورا توسط حاضرین، گفت: چند ماهی که همراه با این شهید بزرگوار بودم، از روحیه عجیب و بالای این بزرگوار چیزهای عجیبی می دیدم.

وی با اشاره به نزدیکی عملیات والفجر ۸ و عدم اجازه به فرماندهان و مسئولین نظامی در عملیات، برای رفتن به مرخصی در روزهای قبل از عملیات گفت: ایشان مرا به کنار کشید و گفت فرزندم تازه به دنیا آمده است و نمی توانم برای دیدنش بروم، و مطمئناً از این عملیات بر نخواهم گشت، و از من خواست که روی فرزندش را از طرفش ببوسم.

سرهنگ فلاح با اشاره به این موضوع که در آن موقعیت زمانی مداحی می کرده است افزود: دقایقی قبل از آغاز عملیات از من خواست برایش روضه حضرت زهرا(س) بخوانم، و همینکه شروع به مداحی و بردن نام حضرت زهرا(س) کردم، گریه زیادی کرد…

وی با اشاره به همراهی با شهید در همه لحظه های شروع این عملیات گفت: کنار هم به سمت مواضع دشمن حرکت می کردیم که ایشان با اصابت گلوله دشمن به زمین افتاد و به شهادت رسید.

سرهنگ فلاح با بیان این خاطره کوتاه، از مقام شهدا و پیشتازی آنها در درگاه خداوند گفت و افزود: آنها افکار بلندی داشتند که موجب عاقبت به خیری ایشان شد و ما جامانه هایی هستیم که در دنیا گرفتار روزمرگی و تکرار شده ایم.

لازم به ذکر است شهید زین العابدین علیزاده شورکی در اردیبهشت ماه ۱۳۳۷ در میبد متولد شد ؛ شهید والامقام به شغل شیرینی سازی مشغول بود و از این طریق امرار معاش می کرد، این شهید بزرگوار به عنوان شهید شاخص استان یزد در سال ۱۳۹۶ معرفی شده است.