گروه های جهادی سپاه و بسیج ۲۰ خانه از ۱۰۰ خانه شناسایی شده محرومین میبدی را تعمیر و مرمت کرده اند/ گشت های محله‌محور بسیج، برای کمک به حفظ امنیت شهرستان ساماندهی شده اند/ تصاویر

فرمانده سپاه ناحیه میبد اظهار داشت: سال ۹۷ سال تحول سپاه نامیده شد و در این محور حدود ۸ طرح بزرگ در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش میبدما؛ سرهنگ دوم مصطفی بهشتی فرمانده سپاه میبد در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار و تسلیت به خاطر سالگرد شهید حججی، و با تشکر از فعالیت های خوب فرماندهای سابق و اسبق سپاه میبد گفت: طرح های بلند مدت سپاه با بازه زمانی ۵ الی ۶ ساله برنامه ریزی و در حال اجرا می باشد.

وی با اشاره به طرح اعتلای بسیج بیان داشت: روی این طرح به مدت یکسال کار شد و نتیجه آن خدمت مقام معظم رهبری نیز ارائه و پس از جلسات مختلف در کشور و مرکز استان اجرای آن شروع شده است.

بهشتی بیان داشت: گشت های محله محور با فعالیت هر شب ده پایگاه از پایگاه‌های فعال شهرستان در حال پیگیری می باشد و بسیجیان که از بدنه خود مردم هستند بدون هیچ چشمداشتی پای کار آمده اند.

وی با اشاره به این موضوع که اتفاقات ضد امنیتی کشور مانند خرابکاری جنبش ری‌استارت، در میبد نیز به نوعی تکرار شده است، بیان داشت: ورود موفق بسیجیان در دستگیری عوامل آتش زدن درِ مسجد و حوزه در شهرستان که عاملان آن برای تخریب های گسترده تر در میبد و مرکز استان و اردکان نیز برنامه داشتند از نمونه های موفق این فعالیت بود.

فرمانده سپاه ناحیه میبد با بیان این موضوع که گشت سپاه نیز به نوعی از بسیجیان پشتیبانی و حمایت می کند، افزود: با کمک و همکاری نیروی انتظامی و دادستانی نیز در موضوع آتش زدن دو بانک در شهرستان در حال کمک جهت شناسایی عاملان این حادثه هستیم.

وی با اشاره به اردوهای جهادی و فعالیت بسیج و نیروهای مردمی در این محور و کمک به نیازمندان گفت: از همان اوایل انتصاب آقای یکه‌مرد به عنوان مسئول بسیج سازندگی، ورود خوبی به موضوع رفع مشکلات مردم شد که به نوعی مورد تاکید و تایید حضرت ایت الله اعرافی نیز بود.

بهشتی بیان داشت: با همکاری و کمک بهزیستی و کمیته امداد ۱۰۰ خانه محرومین برای اصلاح بنا و رفع مشکلات در برنامه مرمت قرار گرفت که ۲۰ خانه نیز رفع مشکل شده اشت.

وی با بیان این نکته که ۱۵ گروه جهادی از سپاه و ۱۵ گروه جهادی از بسیج که تعداد آنها رو به افزایش است در این محور فعالیت دارند، تصریح کرد: از برنامه های آینده این است که در هر محله و از طریق پایگاه های بسیج، گروه جهادی محله ای تشکیل دهیم تا مشکلات مردم محروم در محلات رسیدگی شود.

فرمانده سپاه میبد با اشاره به شناسایی ۵۰ خانه در ندوشن جهت فعالیت جهادی، گفت: کمک های خیری در این محور بسیار موثر و گره‌گشا می باشد و حتی یکی از خیرین محترم در حدود ۶۰۰۰ متر مربع کاشی و ۶۰ تن سیمان به این فعالیت ها کمک کرده است.

وی فعالیت موثر گروه های جهادی دانشجویی و مردمی در میبد و منطقه آسفیج را از نمونه های بسیار خوب عنوان کرد و افزود: سپاه به صورت جهادی و فراجناحی در حال فعالیت برای مردم می باشد و حتی افرادی هم که در این محورها به ما کمک می کنند دارای تفکرات متفاوتی هستند که برای فقرزدایی و کمک به مردم متحد شده اند.

مصطفی بهشتی طرح گسترده شهید بهنام محمدی در مدارس و طرح شهید حججی برای پایگاه های بسیج را از دیگر طرح های برنامه ریزی شده نام برد و گفت: در بحث تشکیل اتاق های اندیشه ورز که مطالبه رهبری انقلاب بود، ۳۰ پاسدار نخبه از سپاه میبد، گردان امام حسین(ع)، پایگاه پهباد نبی اکرم(ص) و سپاه الغدیر در حال فعالیت هستند.

وی اشاره ای به مسائل عمرانی در سپاه نیز داشت و گفت: ساختمان کانون بسیج بعد از حدود یک سال بی استفاده ماندن، با تلاشی که صورت گرفت امروزه به یک مرکز فعال تبدیل شده و هر دو روز حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر از دانش آموزان اوقات فراغت خود را در آنجا و در برنامه های مختلف سپری می کنند.

فرمانده سپاه میبد ادامه داد: معراج الشهدای بسیج میدان شهرداری نیز که یادگار شهدا و ایثارگران می باشد، قدمت ساخت آن به سال ۱۳۴۴ می رسید، و اصلاح و مرمت آن در دستور کار قرار گرفت، و در اینده ای نزدیک نیز گنجینه شهدا و کافه کتاب شهدا در انجا فعالیت خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای تشکیل قرارگاه فرهنگی جنگ نرم و سایبری ابراز امیدواری کرد برای پیشبرد اهداف انقلاب در این حوزه ها نیز قدم های خوبی برداشته شود.

سرهنگ دوم مصطفی بهشتی ادامه داد: در مکان سپاه قدیم و درمانگاه امام حسین(ع) نیز با هزینه ای که اصولا از بهداشت و درمان همین مکان به دست آمد، ساخت یک مجتمع مجهز درمانی آغاز شد که دارای پارکینگ طبقاتی نیز می باشد.

وی با بیان این موضوع که برای تکمیل این بنا که آثار خوب آن متوجه مردم می باشد، نیاز به کمک خیرین محترم نیز داریم، بیان داشت: در بحث جامعه زنان نیز رویکرد جدیدی در دستور کار قرار گرفته است که از نتایج آن تقویت بیشتر پایگاه های مرتبط می باشد.

مصطفی بهشتی با اشاره به ۶۰ برنامه هدفگذاری شده در بخش فرهنگی که ۲۰ تای انها انجام شده، گفت: رویکرد سپاه بر مبنای فعالیت های فرهنگی است و اگر این موضوع خوب انجام شود، نتایج بسیار خوبی نیز مترتب می شود و با روحیه جهادی که در پاسداران و سرباز وجود دارد، امیدواریم که با توان بسیار بالا برای مردم فعالیت کنیم.

در ادامه مرتضی بهشتی مسئول فرهنگی سپاه میبد اشاره به فعالیت های فرهنگی این حوزه داشت و گفت: برنامه های زیادی صورت گرفت که از آغاز آن از برنامه های روز ۲۲ بهمن سال گذشته بود.

وی برخی از برنامه انجام شده را به این ترتیب عنوان کرد: اجرای برنامه سه شنبه های مهدی در مصلی، برپایی نمایشگاه و غرفه های شهدا در اعتکاف مساجد، جشن علمداران حسینی با همکاری ادارات، جشن گل نرگس، جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) برای کارگران، برگزاری مراسم جزء خوانی هر روز رمضان و سخنرانی حجت الاسلام جعفرپور در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری مراسم سوم خرداد که سه برنامه در طول روز انجام گرفت، برگزاری مراسم سردار فیض، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب “این نقشه جعلی است”، برگزاری برنامه های متنوع و گسترده در روز قدس، برگزاری بیست و نهمین سالگرد رحلت امام(ره)، برنامه ریزی و ساماندهی برنامه نماز عید سعید فطر، مراسم سالگرد شهدای ۷ تیر، برگزاری کلاس های اوقاف فراغت که هنوز ادامه دارد، برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) با سخنرانی دکتر رفیعی، برگزاری مراسم هفته عفاف و حجاب، برگزاری نمایشگاه های نشاط اقتصادی، نمایشگاه حمایت از تولید داخلی، برگزاری مراسم جشن میلاد امام رضا(ع)، برگزاری اولین سالگرد شهادت محسن حججی از این جمله برنامه ها می باشد.

در انتهای این جلسه نیز از خبرنگاران تقدیر و تجلیل به عمل آمد.