بیش از ۱۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در میبد اجرا می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان میبد گفت: بالغ بر ۱۰۰ برنامه برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان با شعار «ما توانسته ایم» پیش بینی شده است.

به گزارش میبدما؛ مصطفی بهشتی در گفتگو با خبرنگار میبد خبر، با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام ماه محرم اظهار داشت: این‌ تقارن دارای نمادهایی است که باید عمیق‌تر به آن‌ها پرداخت چراکه انقلاب اسلامی ادامه قیام سیدالهشدا(ع) است و امام خمینی(ره) با همان روحیه و هدف عاشورا دست به قیام زد.

وی افزود: برنامه های سال جاری با شعار” ما توانسته ایم ” و با رویکرد چهار دهه فرهنگ،مقاومت و تقویت ساختارهای علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور اجرایی می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان میبد با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان برگزار می‌شود، گفت: رژه نیروهای مسلح در روز شنبه، ایجاد موکب و ایستگاه صلواتی جهت پذیرائی از عزاداران حسینی، برپایی نمایشگاه عکس و آثار شهدای دفاع مقدس و محرم در بلوار بسیج، ایجاد غرفه نقاشی با موضوع محرم و شهدا با طراحی برگه های نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، نصب پرچم امام حسین(ع) در محل مصللای آیت ا… اعرافی، نصب عکس شهدا و فرماندهان شهید، تزئین و فضا سازی میدان جانباز، رونمایی از تانک زرهی با نماد ایستادگی و مقاومت رزمندگان، برنامه ریزی جهت حضور خودروهای حامل صحنه های عاشورا و دفاع مقدس با حضور هیئات مذهبی، اجرای گروه سرود نوجوانان عاشورائی، نصب بنرهایی با موضوع ۴۰ سالگی انقلاب در بلوار بسیج، انتقال پرچم گنبد امام حسین(ع) به مدارس و دانشگاهها به همراه راوی و مداح در طول هفته دفاع مقدس، غبار روبی گلزار شهدا و نواختن زنگ مقاومت در مدارس ازجمله آن‌هاست.

بهشتی تصریح داشت: در شرایط کنونی دشمن تلاش می‌کند وحدت و همدلی مردم که در دوران انقلاب و جنگ بروز پیدا کرد را کمرنگ کند و در ملت ناامیدی ایجاد کند و دستاوردهای انقلاب را زیر سئوال ببرد لکن باید با روحیه ایثار و مقاومت و جلوه آن در راهپیمایی بزرگ اربعین جلوی آن‌ها ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: مطالبه همه خانواده شهدا و ایثارگران است که اجازه ندهند آنچه در دوران دفاع مقدس و انقلاب تقدیم کردند، کمرنگ شود و خون شهدا نادیده گرفته شود و نشان دادن این مهم رسالت اصحاب رسانه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان میبد در خصوص روز شمار ایام هفته دفاع مقدس اظهار داشت: صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی، علم و صنعت، نخبگان، روز سرباز، انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی، شهیدان، ایثارگران،جانبازان ، فخرآفرینان، ولایتمداری، زنان و خانواده و سلامت و فرماندهان، عزت مداران، پیشکسوتان از محورهای اصلی برنامه های این هفته است.

بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی به خاطر خون شهداست و باید همیشه دنبال شود و رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و روحیه شهادت طلبی بسیار تاثیرگذار است.