گزارش تصویری/ متلاشی شدن باند سرقت در شهرستان های میبد و اردکان توسط پلیس آگاهی میبد/ بیش از یک میلیارد ریال کشفیات و دستگیری سه نفر سارق

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد گفت: بیش از یک میلیارد ریال از اموال مردم در شهرستان های میبد و اردکان که توسط یک باند پنج نفره به سرقت رفته بود، کشف و باند مورد نظر با دستگیری سه نفر، و تحت پیگرد بودن دو نفر دیگر، متلاشی شد.

به گزارش میبدما، سید طاهر موسوی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان میبد بالغ بر یک صدهزار نفر جمعیت دارد و به خاطر مسائل شغلی، جمعیت غیر بومی زیادی نیز در آن وجود دارد، بالطبع نا امنی های خاصی هم اتفاق می افتد.

وی افزود: در حوزه پیشگیری از جرم که وظیفه ما هست با تمام توان و ظرفیت فعالیت داریم و خدمات خود را در حوزه های مختلف به مردم ارائه می دهیم.

سرهنگ موسوی با بیان این نکته که باند متلاشی شده شامل ۵ نفر بودند که سه نفر آنها دستگیر شده اند؛ عنوان کرد: با اطلاع از چند فقره سرقت، کارگروه های خود را تشکیل دادیم و بعد از تحقیقات، سرنخ هایی را به واسطه کارهای اطلاعاتی کشف کردیم که منجر به دستگیری و متلاشی شدن این باند شد.

سید طاهر موسوی با اشاره به این موضوع که به زودی نیز بقیه افراد این باند دستگیر می شوند گفت: اموالی که سرقت شده نیز به دست صاحبان مال برگردانده می شود.

فرماندار میبد نیز گفت: روحیه خوبی در حوزه آگاهی و انتظامی میبد حکمفرماست و دستمریزاد می گویم به خاطر این تلاش و پیگیری که باعث امنیت شهروندان می شود.

حسین فلاح افزود: قبلا نیز سابقه پرونده سرقت های پی در پی در شهرستان اتفاق افتاده و در حال تبدیل شدن به یک معضل امنیتی حاد بود، که نیروی انتظامی در کاری کم نظیر موجب دستگیری این باند در طول ۲۹ روز شد.

وی عنوان کرد: در این محور، یک قسمتِ کار، دست حوزه امنیتی است، که تلاش های زیادی هم صورت می گیرد، ولی در قسمت دیگر، وظیفه مردم است که نسبت به حفظ اموال خود، وظیفه خود را انجام دهند.

فلاح افزود: این سرقت ها به هر حال در حوزه خانواده نیز باعث نا امنی و به هم ریختن امنیت روحی و روانی افراد می شود و طبیعتا به سرقتی ساده خلاصه نمی شود.

فرماندار میبد با تشکر ویژه از تلاش های نیروی انتظامی ابراز امیدواری کرد: در زمان نزدیک شدن به ماه محرم نیز امیدواریم با کمک این دوستان از ماه محرم و صفر بهترین استفاده معنوی صورت بگیرد.

حسین فلاح با اشاره به برنامه ریزی های اعلام شده برای ماه محرم گفت: اعلام کرده ایم که مراسم ها تا ۱۱:۳۰ شب بیشتر طول نکشد، و موکب دارها نیز نسبت به جمع کردن موکب ها تا روز ۱۳ محرم همکاری لازم را انجام داده و راکبین موتور سیکلت ها نیز به علت شلوغی خیابان ها در این زمان، توجه بیشتری به مسائل ایمنی داشته باشند، تا بتوانیم در امنیت کامل و آرامش، بهترین استفاده را از این زمان های معنوی ببریم.

با دو نفر از مال باختگان نیز گفتگویی انجام شد که در ادامه می خوانید:

یکی از مال‌باختگان گفت: اجناس سرقت شده از منزل بنده حدود ۱۵ میلیون تومان ارزش مالی داشته است و متاسفانه جدا از بحث مالی، ضربه شدیدی نیز به روحیه خانواده ما وارد شد،

وی افزود: تشکر می کنم از نیروی انتظامی و آگاهی میبد که در این مدت زحمت زیادی کشیدند و از مقامات بالاتر می خواهم که برای این بزرگواران تشویقی خاصی در نظر بگیرند.

این مال باخته عنوان کرد: به سرقت رفتن دوربین فیلم برداری و وسایل دیگر ما موجب به هم ریختن روحیه و حتی ایجاد رعب و وحشت در اعضای خوانده ام شده بود که با به دام انداختن سارقین، خیالمان تا حدودی آسوده شد.

یکی دیگر از مال باختگان این پرونده گفت: اموال بنده حدود ۱۲ میلیون تومان بوده که بیشتر شامل جواهرات می شده، و در مدتی که مشهد بودم از تیر برق بالا آمده و از خانه سرقت کرده بودند.

این مال باخته اردکانی افزود: از اداره آگاهی شهرستان میبد که با تلاش و پیگیری خود، موجب دستگیری باند مورد نظر شدند، تشکر می کنم و امیدوارم این سارقین به سزای عمل خود برسند.