تغییرات ملموس وضعیت سقط‌جنین در استان یزد

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۱۹ مجوز سقط‌جنین توسط سازمان پزشکی قانونی استان صادرشده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۹۳ مورد بوده است.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس در یزد به نقل از اداره کل سازمان پزشکی قانونی استان یزد، امید رضا کارگر بیده در خصوص آخرین وضعیت سقط‌جنین در استان، گفت: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۱۹ مجوز سقط‌جنین توسط سازمان پزشکی قانونی استان صادرشده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۹۳ مورد بوده است.

وی بابیان اینکه علت اصلی این مجوزها مرتبط با نقایص جنین بوده است، افزود: تنها آمار رسمی سقط‌جنین که در استان وجود دارد، مربوط به آماری است که هرسال توسط سازمان پزشکی قانونی استان در خصوص سقط‌های درمانی اعلام می‌شود؛ یعنی در شرایطی که ادامه بارداری مادر به مرگ جنین یا مادر منجر شود، درخواست صدور مجوز سقط درمانی (تنها در ادارات کل پزشکی قانونی استان‌ها) موردپذیرش قرار می‌گیرد؛ البته در صورت دستور مقام قضایی یا درخواست زوجین یا معرفی‌نامه پزشک معالج مجوز سقط‌جنین صادر می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد کل اجساد معاینه شده در شش ماه نخست سال جاری را ۳۵۶ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۳۲۱ مورد بوده است که در این راستا شاهد افزایش تعداد اجساد معاینه شده در سال جاری هستیم.

کارگر در خصوص مقایسه آمار مصدومین حوادث کار نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: مصدومین حوادث کار در شش‌ماهه نخست سال جاری ۲۵ مورد مرد بوده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۲۹ مورد مرد بوده است.

این مقام مسئول بابیان اینکه آمار تصادفات تائید شده سازمان پزشکی قانونی استان در سال جاری ۱۳۸ مورد بوده است که ۱۰۸ مورد آن‌ها مرد و ۳۰ مورد آن‌ها زن بوده‌اند، اذعان کرد: در شش‌ماهه نخست سال ۹۵ آمار تائید شده سازمان پزشکی قانونی در تصادفات تائید شده ۱۱۶ نفر بوده است که ۹۳ مورد آن‌ها مرد و ۲۳ مورد آن‌ها زن بوده‌اند.

وی آمار مصدومین تصادفات در شش‌ماهه نخست سال جاری را سه هزار و ۵۴۱ اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد آمار مصدومین تصادفات در سال جاری دو هزار و ۶۳۱ مورد مرد و ۹۱۰ مورد زن بوده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته دو هزار و ۸۳۵ مورد مرد و هزار و ۱۴۰ مورد زن بوده‌اند که جمعاً این آمار سه هزار و ۹۷۵ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد خاطرنشان کرد: آمار مصدومین گازگرفتگی، دارویی، سم و غیره در شش‌ماهه نخست سال جاری هفت مورد بوده است که پنج مورد آن‌ها مرد و دو نفر از آن‌ها زن بوده‌اند.