کتابداران و کتابخوانان برتر استان یزد تجلیل شدند

در مراسمی با حضور استاندار یزد، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، از بیست تن از کتابداران و کتاب‌خوانان برگزیده استان تجلیل شد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این مراسم که به مناسبت بزرگداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» برگزار شد، ۱۴ تن از کتابداران یزدی به همراه ۶ کتابخوان برتر استان تجلیل شدند.

در این آیین که محمود زمانی قمی، استاندار یزد، سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و محمدعلی طالبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار حضور داشتند، از «ایمان مطهری‌نیا»، «زهرا دهقانی‌زاده»، «طیبه زارع‌زاده» و «محسن آریانفر» کتابداران شهرستان مهریز، «فاطمه فیاض»، «بی‌بی عظیمه دشتی» و «مهتاب میرزایی» کتابداران شهرستان یزد، «حمیده همتی» و «مریم ریحانی» کتابداران شهرستان تفت، «حمیده غفوری» کتابدار شهرستان اردکان، «زهرا عطاریان» کتابدار شهرستان بافق، «نداسادات دهقانی» کتابدار شهرستان میبد، «بی‌بی فاطمه موسویان» کتابدار شهرستان ابرکوه و «راضیه رنجبر» کتابدار شهرستان اشکذر با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

در بخش کتابخوانان برتر استان و در گروه سنی زیر ۸ سال «هستی رفوگرزاده» و «ساجده سلمانی»، در گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال «نیلوفر اکرمی»، در گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال «امیرضا صدری»، در گروه سنی ۱۹ تا ۲۹ سال «سیدرضول بهشتی‌زاده» و در رده سنی بالای ۳۰ سال نیز «وجیهه افتخاری‌پور» مورد تجلیل قرار گرفتند.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در ابتدای این مراسم در سخنانی کوتاه با گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان اقدامات شایسته‌ای برای رشد کتابخوانی داشتند و در سه سال گذشته رشد خوبی را در این حوزه داشته‌ایم.

وی با اشاره به رشد چشمگیر وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان در شاخص‌های نرم‌افزار «سپهر» تصریح کرد: پس از چهار دور بازدید کارشناسی از تمامی کتابخانه‌های نهادی استان، ۴۷ کتابخانه بیش از ۱۰ نمره کیفی رشد داشته‌اند.

دوست فاطمی‌ها همچنین درخشش کتابخانه‌ها و کتابداران یزدی در سطح کشور را نیز به همه اهالی کتاب و کتابخوانی تبریک گفت و بیان داشت: در آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر کشور که روز ۲۴ آبان‌ماه در تهران برگزار شد، از ۲ کتابخانه شهری و روستایی استان و ۵ کتابدار برگزیده یزدی نیز در بخش‌های مختلف مراسم تقدیر شد.

همچنین سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان یزد به ایراد سخن پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم نیز عبدالرضا کردی، رئیس مرکز جهانی خلاقیت به بیان مباحثی در خصوص روانشناسی تربیتی و رشد مطابق با خدمات کتابخانه‌های عمومی برای کودکان و نوجوانان و همچنین مطالبی در زمینه آشنایی هرچه بیشتر کتابداران با مبانی و مفاهیم سواد اطلاعاتی پرداخت.

گفتنی است، کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان یزد در حاشیه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله استان کرمانشاه، کمک‌های نقدی خود را برای کمک به آسیب‌دیدگان این حادثه تقدیم کردند.