۷ موکب امامزادگان استان‌یزد در کربلا تا دوشنبه فعالند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به فعالیت هفت موکب از سوی امامزادگان استان یزد در چذابه و کربلا گفت: این موکب ها تا روز دوشنبه برپا و آماده خدمت رسانی به زائران است.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام حسین زارع زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اعضای هیئت امنای امامزادگان و خادمین بقاع متبرکه استان یزد با برپایی هفت موکب در مرز چدابه و شهر کربلا به زائران حضرت سید الشهدا (ع) خدمت رسانی کردند.

وی بیان کرد: برنامه خدمت رسانی با محوریت موکب امامزاده شاهزاده فاضل اجرا شد و در مجموع ۴۰۰ نفر به عنوان خادم الحسین در موکب های کربلا و مرز چذابه به زائران خدمت رسانی کردند.

زارع زاده عنوان کرد: در فضای موکب آستان مقدس امامزاده شاهزاده فاضل (ع) یزد توزیع ۳۵ هزار اطعام در روز اول انجام ‏شد و به ۱۲۰ هزار اطعام در روز اربعین رسید که به طور میانگین از دهم تا بیست و دوم ماه صفر بالغ بر ۷۰۰ ‏هزار وعده غذایی اطعام انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین با اشاره به تنوع غذایی موکب امامزاده شاهزاده فاضل (ع) افزود: حتی برای افرادی که نیاز به غذای ‏خاص دارند، وعده غذای رژیمی مانند شوربا، سوپ، آش و آبگوشت تدارک دیده شد.‏

وی همچنین بیان کرد: برای پشتیبانی از بحث اطعام ۳۵۰ هزار بسته غذای آماده بسته بندی در ‏روزهای منتهی به اربعین بین زائران توزیع شد.‏

زارع زاده یادآور شد: در موکب الرضا (ع) شاهزاده فاضل (ع) یک دستگاه نانوایی مستقر شده که روزانه ۹۰ هزار ‏نان ماشینی لواش پخت کرده و در اختیار زائران قرار داده است.

وی ادامه داد: موکب الرضا امامزاده شاهزاده فاضل در محل ساختمان وزارت الصحه جنب کنسولگری سابق ایران در ‏شهر کربلا، موکب امامزاده سید جعفر محمد (ع) در محل تل زینبیه، موکب امامزاده جعفر (ع) در خیابان طویرج و ۱۸۰۰ متری حرم حضرت عباس (ع)، موکب امامزادگان سید احمد و سید محمود مهردشت ابرکوه در مرز چذابه و ‏تل زینبه شهر کربلا و موکب امامزاده سید ابوالقاسم بیده میبد در باب القبله شهر کربلا به زائران اربعین حسینی خدمت ‏رسانی می کنند.

زارع زاده اظهار داشت: این موکب‌ها تا روز دوشنبه، ۲۲ آبان‌ماه در محل‌های یاد شده مستقر خواهند بود و به زائران در مسیر بازگشت خدمت رسانی می کنند.