تمرین تئاتر آش‌پس‌پایی در فرهنگسرای شهرستان میبد

مسئولین شهرستان میبد از مراحل اجرای تئاتر آش پس پایی در فرهنگسرای میبد بازدید نمودند.

به گزارش میبدما به نقل از بام میبد؛ آش پس پایی داستان پیر زنی هست که با حیوانات خانگی که همگی در حیاط منزل پیرزن هستند ، تصمیم می گیرد برای پسر و عروسش که به کربلا رفته اند ، آش پس پایی بپزد.

داستان حول محور آش پختن شکل گرفته و ادامه پیدا می کند و چالش داستان از آنجایی شروع می شود که نردبان پشت بام شکسته می شود و رشته ها بالای پشت بام قرار دارد و در نهایت ….

بازیگران این نمایشنامه ۱۰نفر از روشندلان و معلول جسمی هستند وهدف از اجزای این نمایش به گفته فرزانه قاسمی کارگردان و طراح صحنه آن ، نمایش توانمندی معلولان با نقش آفرینی هایی که انجام می دهند ، می باشد.

گفتنی است ، به نقل از روابط عمومی بهزیستی ؛ سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی میبد از مراحل اجرای تئاتر آش پس پایی کاری از جامعه نابینایان در محل سالن نمایش فرهنگسرا بازدید کرد.

در این بازدید فلاح ضمن تقدیر و تشکر از گروه تئاتر گفت : معلولین باید فرصتی پیدا کنند تا خلاقیت فکری و هنری خود را رشد دهند.

وی همچنین مشارکت معلولین و تشکیل گروههای هنری و فرهنگی را راهی برای برداشتن موانع حضور انها در جامعه برشمرد و افزود : شرکت این عزیزان در کارهای هنری و فرهنگی باعث ایجاد انگیزه آنها می باشد و کمک می کند تا در موقعیت مناسب خودشان را به جامعه نشان دهند.

این نمایشنامه که به نوبسندگی سید حسین پیغمبری صورت گرفته است ، قرار است به زودی توسط هیات داوران استان بیرجند مورد بازیابی و پس از رای در جشنواره بین المللی که از تاریخ ۱۳لغایت ۱۸آذر ماه در بیرجند برگزار می شود ، شرکت نماید.

لازم به ذکر است شهردار شهرستان میبد و اعضای شورای شهر نیز از مراحل تمرین این تئاتر که در فرهنگسرای میبد برگزار می شود ، بازدید نمودند .

شایان ذکر می باشد در سال ۹۵ هم تئاتر منتخب سکوت روشن کاری از گروه جامعه نابینایان شهرستان به کارگردانی محمد جواد آقایی موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره بین المللی معلولین امید آفرین در استان اصفهان شد.