بازدید مشاور بانوان سازمان‌صنایع‌کوچک از خانه زیلو

مشاور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران صبح دیروز با سفر به استان یزد از ۳ واحد تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی یزد و زارچ و همچنین خانه زیلو بافی میبد بازدید کرد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی یزد، سید مسعود عظیمی مدیرعامل شرکت در جریان این بازدید ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در بحث کارآفرینی زنان گفت: شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین شهرکهای صنعتی و صنایع کوچک استان با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری یزد تشکیل شده و تا کنون ۲ جلسه با حضور جمعی از بانوان کارآفرین برگزار شده است.

عظیمی با بیان اینکه این شرکت آمادگی هرگونه همکاری و حمایت از زنان کارآفرین را دارد، اظهار داشت: شرکت شهرکهای صنعتی در بحث واگذاری زمین به سرمایه گذاران در بدو امر و نیز پس از راه اندازی و به بهره برداری رسیدن واحد صنعتی خدمات حمایتی فراوانی را در قالب ارائه تسهیلات، اعزام به نمایشگاه های داخلی و خارجی، ارائه کمک هزینه دوره های آموزشی، صندوق های ضمانت سرمایه‌گذاری و صادرات، خوشه های کسب و کار و مشاوره برای امر صادرات به این عزیزان ارائه می دهد.

پریچهر سلطانی مشاور معاون وزیر صنعت نیز در این بازدید با تاکید بر حمایت از زنان برای ایجاد شغل در استان یزد گفت: در این استان زنان کارآفرینی زیادی مشغول به فعالیت هستند که در شورای توسعه و تعاون بایستی این افراد شناسایی شوند و برنامه های حمایتی به آنها اطلاع رسانی مناسبی شود.

وی افزود: رفع مشکلات واحدهای صنعتی باید اولویت کاری مدیران شرکت شهرکهای صنعتی باشد همانگونه که مدیرعامل سازمان بر این کار تاکید فراوانی دارد.

سلطانی خاطر نشان کرد: تا کنون ۷۰۰ کارآفرین زن در سطح شهرکها و نواحی صنعتی کشور شناسایی شده اند و در استان یزد نیز با برگزاری جلسات مستمر باید این کارآفرینان شناسایی شوند تا بتوانیم برنامه های حمایتی ویژه ای را تدارک ببینیم.

گفتنی است در این سفر صنایع غذایی تولید کننده فراورده های کنجدی از قبیل روغن کنجد، و واحد تولید کننده کارتن بسته بندی و تولید کننده کاشی مورد بازدید قرار گرفتند.