بازدید معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع‌و‌آبخیزداری از بنستان

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: شیوه کنونی کنترل آب‌های روان سطحی و عملیات آبخیزداری کشور بازنگری می‌شود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از میبد، پرویز گرشاسبی عصر دیروز در حاشیه بازدید از اردوگاه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای بنستان شهرستان میبد اظهار داشت: اجرای پروژه منارید و کنترل آب‌های روان سطحی در این منطقه بررسی و اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه پروژه منارید در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه‌سازی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا اجرا می‌شود، عنوان کرد: این پروژه در هفت‌کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن نیز اجرا می‌شود.

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: این پروژه در ایران با مشارکت تسهیلات جهانی محیط‌زیست، برنامه توسعه ملل متحد و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از شهریورماه سال ۹۰ شروع‌شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

گرشاسبی ادامه داد: در تداوم اقدامات انجام‌شده در این راستا، با کمک سازمان منابع طبیعی و فرمانداری، برای توسعه طرح منارید در سال جاری در شهرستان میبد اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کنترل آب‌های روان سطحی در کشور گفت: در همین راستا بحث کنترل آب‌های روان سطحی و عملیات آبخیزداری گذشته نیز بازنگری و به‌صورت جامع‌تر موردمطالعه قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول به تفاهم‌نامه مشترک بین منابع طبیعی و آموزش‌وپرورش اشاره کرد و افزود: برای پیشبرد اهداف دوجانبه در منطقه بنستان با انعقاد این تفاهم‌نامه و تأمین اعتبارات لازم از محل سازمان منابع طبیعی و آموزش‌وپرورش، از سال آینده به‌عنوان کار الگویی نو برای نخستین بار، اهدافمان را برای بازدیدکنندگان، دانش آموزان و مخاطبین ارائه خواهیم کرد.

وی با برشمردن اینکه اکنون ۵۰ میلیون تومان برای اجرای مطالعات طرح منارید تخصیص‌یافته است تأکید کرد: هر میزان اعتباری که فرمانداری به این پروژه در شهرستان اختصاص دهد به همان اندازه هم ما از اعتبارات ملی و استانی برای بهتر اجرایی شدن طرح منارید در میبد در نظرخواهیم گرفت.