خاموشی زمستانه چاه‌ها در میبد پیگیری می‌شود

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب منطقه ای استان یزد گفت: طرح خاموشی چاه‌های زمستانه که برای اولین بار مورد درخواست از سوی مردم بود پیگیری شد و این موضوعی است که از قدیم الایام مورد توجه کشاورزان بوده‌ است.

به گزارش میبدما به نقل از ایرنا؛ سعید ابراهیمی دهج در نشست حفاظت منابع آب میبد افزود: میبد با متوسط بارش کمتر از ۸۰ میلیمتر از شهرهای کم آب است و برداشت بیش از اندازه از منابع آب ، ایجاد مشکلات و نیاز به تامین آب از خارج استان را موجب می‌شود.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی در این راستا تنها به نظام‌مند کردن خاموشی چاه‌های آب پرداخته است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار میبد نیز در این نشست به انجام اقداماتی نظیر خشکه چینی جهت اتصال بندها برای بهینه سازی بندهای خاکی اجرا شده نظیر بند خاکی در جاده درین و… اشاره کرد.

دادستان میبد نیز گفت: برخورد قانونی با چاه‌های غیر مجاز و مسدود کردن آنها مورد پیگیری قرار می‌گیرد ، بودن نماینده حقوقی که ادامه محکومیت متخلفین را دنبال کند نیز اثر بازدارندگی داشته و نتیجه بخش خواهد بود.

علی باقرپور افزود: آزاد سازی رودخانه با تعریف حریم و نصب تابلوها به عهده شرکت آب منطقه‌ای است که باید با همکاری شهرداری و با آماده کردن محلی برای ریختن نخاله‌ها دنبال شود.

وی گفت:با شناسایی متخلفین با انها برخورد قانونی می‌شود ، همانطور که داستانی پیگیر گزارشی از سوی رسانه‌های شهرستان مبنی بر واگذاری زمین‌های مسیر رودخانه‌ها از طرف ارگان‌های دولتی است.

رئیس اداره جهادکشاورزی میبد نیز با اشاره به همکاری کشاورزان با طرح خاموشی چاه های زمستانه ، مشکل آنها با این طرح را اعلام زمان خاموشی عنوان کرد.

صدر پورکوثری افزود: لازم است با دعوت از نماینده‌های چاه‌های آب در شهرستان زمان‌بندی خاموشی چاه‌های آب در ۲ تا ۳ دوره به عهده آنها قرار گذاشته‌شود.

۳۹۰ چاه مجاز کشاورزی در سطح منطقه شمالی شامل میبد و اردکان وجود دارد.