باید کشور را در برابر فتنه‌ها مصون‌سازی کرد / دشمن در اغتشاشات اخیر در ایران دچار مرگ زودرس شد

حجت الاسلام والمسلمین محمد اعرافی گفت: غافل‌گیر کردن مردم در افزایش ناگهانی بنزین کار درستی نبود، زیرا غافلگیری برای دشمن به کار می رود نه برای ملت.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، حجت‌الاسلام محمد اعرافی امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به‌روزهای پر غائله کشور در افزایش قیمت بنزین و اغتشاشات عده‌ای مزدور در به هم ریختن امنیت کشور گفت: دشمن گرانی بنزین را بهانه و این غائله را به راه انداخت ولی ملت با هوشمندی این غائله را با حضور باشکوه به‌افتخار تبدیل کرد.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه اعتراض مردم مبنی بر اینکه تدبیری برای اجرای این طرح نشده است افزود: غافل‌گیر کردن مردم در افزایش ناگهانی بنزین کار درستی نبود چراکه غافلگیری برای دشمن است نه برای ملت.

وی خطاب به دولتمردان تصریح کرد: مردم کمرشان زیر بار گرانی و مشکلات خم‌شده است و باید باتدبیر و برنامه‌ریزی پیش رفت.

امام‌جمعه موقت میبد با تأکید بر اینکه ما با اصل اجرای این طرح مشکلی نداریم چراکه چندین میلیون لیتر از بنزین تولیدی داخل کشور قاچاق می‌شود افزود: افزایش قیمت بنزین باید به‌صورت پلکانی انجام می‌گرفت نه یک‌باره.

حجت‌الاسلام اعرافی گفت: وقتی‌که میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی در سالروز میلاد پیامبر اعظم، شاهد وحدت و امنیت ملت در ایران باشند شاهد ناآرامی و اغتشاش شدند.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر جلوی سقوط نظام و ملت را با بیانات گوهربار خود در این فتنه گرفتند.

امام‌جمعه موقت میبد افزود: اگر مقام معظم رهبری این موضع‌گیری صحیح را نداشتند؛ جلوی ناآرامی‌ها را ماه‌ها در کشور نمی‌شد گرفت و آن‌وقت بود که با ورود امریکا و سازمان ملل، ملت در مقابل دولت و مجلس در مقابل دولت یک بلوای تمام‌نشدنی شکل می‌گرفت.

وی افزود: این غائله مغلوب با همه تلخی‌ها و فشارها و خسارت‌های سنگین پایان یافت و دشمن در این غائله دچار مرگ زودرس شد.

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به اینکه ریشه این غائله به مطلبی در روزنامه الاخبار لبنان که به زوایای طرح شوم مثلث عربی عبری و غربی را آشکار کرد برمی‌گردد گفت: این توطئه شوم بسیار بزرگ قطعه‌ای از پازل طراحی‌شده بین امریکا و آل سعود و گندیده دهنان مرتجع منطقه بود انجام شد.

خطیب جمعه موقت میبد پیروزی ترامپ در انتخابات پیش رو و تسلط بیشتر بر منطقه، ترمیم چهره زشت عربستان در منطقه و نجات عربستان از باتلاق یمن را از اهداف این طرح خواند و گفت: امریکا و آل سعود این طرح را در سه مرحله کوتاه‌مدت برای پذیرش تحمیلی برجام منطقه‌ای و از بین بردن موشک‌های ایران انجام دادند.

امام‌جمعه موقت میبد همچنین افزودند: بی‌ثبات کردن ایران و آشوب و جنگ داخلی از برنامه‌های میان‌مدت بود که عربستان چندین ماه قبل گفته بود این کار را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام اعرافی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را از برنامه‌های بلندمدت دشمنان عنوان کرد و گفت: طرح عنکبوت و نمرود دشمنان برای کشیدن جنگ به داخل ایران مثل یمن و سوریه و عراق و فشار حداکثری اقتصادی از سوی استکبار جهانی برای براندازی نظام طبق جدول زمانی از دی‌ماه ۹۶ با خروج از برجام، علیه ملت ایران به کار گرفتند.

وی بابیان اینکه از اردیبهشت تا خرداد ۹۷ هم باز دشمنان علیه ملت ایران توطئه داشتند گفت: تا خرداد ۹۸ زنجیره آشوب سازی در منطقه یعنی در عراق و لبنان به دشمن کمک کرد تا در ایران هم اعمال‌نفوذ کنند.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کردند: مقام معظم رهبری برای جلوگیری از آشوب حتی از آبروی خویش مایه گذاشتند.

حجت‌الاسلام اعرافی بصیرت مردم در آرام شدن این غائله گفت: مردم بزرگ ایران از زنجان، تبریز و تهران و بعدها در استان‌های دیگر با حضور در راهپیمایی باشکوه و تلاش نیروهای بسیجی، سپاهی و انتظامی و اطلاعاتی باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شدند.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس و مسئولین ما باید مواظب باشند که دشمنان خون‌خوار فرصت یک تازی پیدا کنند.

حجت‌الاسلام اعرافی بابیان اینکه اگر در این طرح بی‌تدبیری شده است بیایند و عذرخواهی کنند افزود: دولت و متولیان طرح افزایش قیمت بنزین باید قبل از اجرای این طرح مردم را اقناع می‌کرد.

امام‌جمعه موقت میبد خطاب به کسانی که دارای تریبون هستند گفت: بر شما تریبون داران و روحانیون واجب است که سخنان مقام معظم رهبری را راجع به اغتشاشات اخیر تحلیل و به مردم تبیین کنید.

خطیب جمعه میبد راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را ضروری خواند و گفت: دولت باید به دنبال این باشد که نقص‌هایی که در شبکه‌های مجازی وجود دارد رفع و شبکه‌های مجازی خارجی را هم مدیریت کند تا جلوی دسیسه‌های دشمن گرفته شود.

وی با اشاره به ابعاد خسارت‌های سیاسی و اقتصادی و امنیتی فتنه ۸۸ و ۹۸ که بر نظام و ملت تحمیل شد تصریح کرد: باید کشور را در برابر فتنه‌ها مصون‌سازی کرد.

مناسبت‌ها:

امام‌جمعه موقت میبد سالروز پیروزی عملیات طریق‌القدس و آزادی بستان در سال ۱۳۶۰ را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام اعرافی سالروز شهادت شهید شهریاری که درراه توانمندی ایران اسلامی در عرصه هسته‌ای و اتمی تلاش کرد را هم خاطرنشان کرد.

خطیب جمعه میبد سالروز بزرگداشت شیخ مفید را گرامی داشت و گفت: تألیفات شیخ مفید و دیگر عالمان برجسته در شرایع و احکام و فقه اسلام برای ما مایه افتخار است.

وی سالروز موفورالسرور حضرت عبدالعظیم حسنی از نوادگان امام حسن و از عالمان وارسته و خاندان پیامبر را گرامی داشت.

امام‌جمعه موقت میبد سالروز شهادت آیت‌الله شهید مدرس را که از نمایندگان حقیقی ملت در دوران خود بود گرامی داشت و گفت: نمایندگان مجلس باید شیوه و روش خود را راه و روش این شهید بزرگ قرار دهند.

گرامی داشت سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و سه‌شنبه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی و ولادت موفورالسرور امام حسن عسکری در هشتم ربی الثانی که در سال ۲۳۲ هجری قمری اتفاق افتاد از دیگر مباحث حجت‌الاسلام اعرافی بود.