توسعه صنعت زیلو از طریق مدل خوشه ای

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از گسترش تعاملات و همکاری‌ های فی مابین این شرکت و جهاد دانشگاهی استان در زمینه توسعه خوشه های صنعتی خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی یزد، سید مسعود عظیمی صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان ضمن ارائه اقدامات شرکت در زمینه ایجاد و توسعه خوشه های کسب و کار گفت: طی چند سال اخیر نزدیک به ۵ خوشه کسب و کار در استان ایجاد شد و تعدادی از آنها به پایان رسیده و ۲ خوشه دیگر نیز در حال انجام برنامه های عمل و خدمت رسانی به ذینفعان است.

وی با اشاره به برنامه این شرکت برای توسعه خوشه زیلو در استان گفت: زیلوبافی یکی از هنر صنعت دستی و منحصربه‌فرد در شهرستان میبد است که دچار رکود و فراموشی به ‌واسطه رونق محصولات مدرن صنعتی با فعالیت کارگاه‌های محلی، احیاء و حالا در طرح خوشه صنعتی استان قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از راهکارهای احیاء صنعت زیلو در استان یزد و به ویژه شهرستان میبد را توسعه صنعت زیلوبافی از طریق مدل توسعه خوشه‌ای عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز در این دیدار ضمن اشاره به اقدامات و توانمندی علمی این سازمان گفت: سازمان جهاد دانشگاهی این امادگی را دارد تا در زمینه مطالعات و توسعه خوشه زیلو همکاری و تعامل مناسبی را با شرکت شهرکهای صنعتی انجام دهد.

باصولی با بیان حوزه های عملکردی و پتانسیل های موجود در این سازمان گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و اشتغال اقدامات شاخصی را انجام داده است.

وی به عنوان نمونه از تاسیس خانه زیلو در شهرستان میبد به عنوان یک اقدام شاخص نام برد و افزود: این اقدام در راستای احیا و رونق مجدد این هنر اصیل و بومی در منطقه صورت گرفته است.

در پایان این دیدار دو طرف بر افزایش تعاملات و همکاری های بین دو مجموعه به ویژه در خصوص توسعه خوشه زیلو تأکید کردند.