برگزاری همایش بزرگ عاشورائیان در شهرستان میبد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میبد از اعزام بیش از ۳۰ روحانی به مناطق روستایی این شهرستان در ایام محرم خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از ایکنا، در نشستی با حضور فرماندار میبد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، هیئت‌های مذهبی و هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها، شعرا و مداحان بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری ایام محرم و رعایت موازین شرعی، قوانین و مقررات و نظم و امنیت در شهرستان میبد تأکید شد.
حسین فلاح، فرماندار میبد در این نشست با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و عاشورای حسینی گفت: روحانیت هیئت‌های مذهبی، شعرا و مداحان و هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها، در خط مقدم مراسم‌های عزاداری ایام محرم قرار دارند.
حسین فلاح بابیان اینکه هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها موظف به رعایت شروع و اتمام مراسم عزاداری در ساعت تعیین‌شده هستند گفت: برای رعایت حال مردم، بیماران و دانش آموزان که باید اول صبح سر کلاس‌های درس حاضر شوند؛ هیئت‌امنای مساجد باید صدای بلندگوها و ساعت عزاداری که شروع آن از بعد از نماز مغرب و عشا و پایان آن ساعت ۲۳ و نیم است توجه کنند.
فلاح با قدردانی از اینکه مردم ولایت مدار میبد در بحث کشتار دام در انظار و اماکن عمومی، نشان دادند که مردمی بافرهنگ هستند و امروز باافتخار می‌گوییم که هیچ کشتاری در سطح شهر و انظار عمومی انجام نمی‌گیرد افزود: باید در بحث برگزاری مراسم به نکات نظیر صدای بلندگو، بهداشت، نظم و عدم ایجاد ترافیک هم به همین صورت رفتار شود.
حجت‌الاسلام ابراهیمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی میبد هم از اعزام بیش از ۳۰ روحانی به مناطق روستایی در ایام محرم خبرداد و افزود: امسال خوشبختانه بیش از یک‌صد مسجد و حسینیه در شهرستان میبد خودش را برای مراسم عزاداری محرم آماده کرده‌اند که بیش از ۲۰۰ روحانی و مداح در این مدت در مساجد و حسینیه‌ها با تبین حادثه کربلا و حقانیت نهضت عاشورای امام حسین (ع) به جامعه نقش‌آفرینی خواهند کرد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: به دنبال این هستیم که عزاداری ماه محرم و عاشورای حسینی همان‌طور که امام راحل فرمودند؛ به شکل سنتی برگزار شود تا هم تقوای الهی در آن باشد هم اثرات معنوی و حزن وانده و عزا در جامعه ایجاد کند.
مهار ترافیک، برقراری امنیت، توجه به بهداشت، رعایت ساعات عزاداری و پرهیز از هرگونه اختلاف و کشتار دام در مراکز بهداشتی و سالم و دور از انظار عم