وصیت نامه شهید مسیح جلالزاده

محمد حسین بهارستانی

محمد حسین بهارستانی

 

امام خمینی (ره) فرمود: این وصیت نامه هایی که این عزیزان می نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند ،یک روز هم یکی از این وصیت نامه ها رو بگیرید و مطالعه کنید و فکر کنید.

و این وصیت نامه شهید مسیح جلالزاده فیروزآبادی است که روزگاری برای دفاع از دین و انقلاب و میهن خود، در مقابل گلوله ها سینه سپر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

« و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون »

« گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده اند بلکه زنده اند و در نزد خدا روزی می خورند ».

خداوندا من به خاطر ترس از جهنمت ترا نمی پرستم. به بهشت تو نیز طمعی ندارم تو شایسته پرستشی و محرک من فقط عشق به تو است.

سلام. سلام بر خون.سلام بر مهدی. سلام بر نائب مهدی امام خمینی. وصیت نامه ام را با قلبی سرشار از عشق و محبت الهی که نصیبم شده است آغاز می کنم.

« ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب »

« بار پروردگارا ما را به باطل میل مده پس از آن که به حق هدایت فرمودی و به ما از لطف خویش رحمت فرما همانا تویی بخشنده بی عوض و منت ».

خداوندا تو را سپاس می کنم که در کوتاهترین لحظات عمرم به تو پناه آوردم در عوض راه جهاد را در مقابلم گذاشتی و من در این راه هم کوتاهی نکردم، این راهی که به من نشان دادی راهی است که انبیاء و اولیاء در هر لحظه عمرشان در این فکر بودند و هستند.

خداوندا تو را سپاس که راه شهادت و جهاد و همنشینی با شهدا به من نشان دادی و من با قلبی آکنده و با عشقی آکنده به تو این راه را سرمشق زندگی خود قرار دادم ودین خود را به اسلام و مسلمین ادا نمودم. خداوندا تو را سپاس که من در راهی بودم که نه دنیا داشتم و نه آخرت و تو بودی که مرا به راه راست هدایت کردی و مرا در صف حر قرار دادی ترا سپاس سپاس سپاس.

من از مردم شهیدپرور میبد می خواهم که همیشه به یاد امام باشند و در هر لحظه برای او دعا کنند که اوست یاور مستضعفان و دشمنان مستکبران و هر چه از توانتان است او را اطاعت و یاری کنید که او همدرد شماست.

« اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم ».اطاعت کنید از خدا و رسول فرستاده او و اطاعت کنید صاحبان امر روی زمین. پروردگارا پیوسته به درگاهت طلب آمرزش می کنم و همیشه این دعا را می خوانم « اللهم انی اسئلک توبه قبل الموت و راحته عند الموت و المغفره بعد الموت و العفو عند الحساب ». خداوندا قبل از مردنم توفیق توبه کردن به من عطا فرما و مردن را راحتی من قرار ده و بعد از آن مرا بیامرز و در هنگام حساب مرا ببخش.

پدر و مادر و ای خواهر و برادرم سلام بر شما عزیزان، پدر و مادرم سلام پر شور پر عشق من بر شما که همچون شیری به من دادی که در آخر اثر خود را بر رو آورد و افتخار بر شما گذاشت که همچون انسانی در آغوش خود بزرگ کردید و انشاالله در آخر ضامن شما خواهد شد و افتخار بر شماست که دامن شما حری متولد شد و توانست در راه خدا جهاد کند و شهید شود و در آخر از پدرم می خواهم که هر کسی از من طلبی دارد به آنها بپردازد و من هم از هر کس طلبی دارم به پدرم بپردازد. خدا یار و یاور مستضعفان جهان.

والسلام علیکم و رحمه الله

مسیح جلالزاده فیروزآبادی