بازخوانی کتاب “درس هایی از امام خمینی- اخلاق در خانواده”

گاهاً در جریان های مختلف زندگی یادمان می رود اخلاق و معرفت و عقل را محور قرار دهیم، بازخوانی زندگی مردی به نام امام روح الله، که در اوج پر تلاطم ترین جریان تاریخ معاصر نقشی محوری را ایفا کرد، می تواند برای ما چراغ راه و آیینه عبرت و درس باشد.

در سال های اخیر، شاید بارها و بارها در رسانه های مختلف و یا در کتب و نشریات مکتوب، از سبک و سیره زندگی خانوادگی، سیاسی و اجتماعی امام خمینی مطالب زیادی منتشر شده باشد. اما همه ما می دانیم که سبک و سیره زندگی ایشان در بین مردم و مسئولین ما به مسئله ای فراموش شده و یا حداقل کم اهمیت تبدیل شده است.

این روزها که دوباره فضای سیاسی جامعه بر فضای فرهنگی و اجتماعی آن چربیده است-کما اینکه متاسفانه در زمان های دیگر هم همینطور است – و گاهاً در جریان های مختلف زندگی یادمان می رود اخلاق و معرفت و عقل را محور قرار دهیم، بازخوانی زندگی مردی به نام امام روح الله، که در اوج پر تلاطم ترین جریان تاریخ معاصر نقشی محوری را ایفا کرد، می تواند برای ما چراغ راه و آیینه عبرت و درس باشد.

“میبدما” این افتخار را دارد که در این زمان خاص، با توجه به این موضوع مهم، بازخوانی کتاب “درس هایی از امام – اخلاق در خانواده” – انتشارات تسنیم- را شروع کند و با بازتاب قسمت هایی از کتاب، اخلاق همه جانبه یک مسلمان را با الگو گیری از سبک زندگی روح الله الموسوی الخمینی(ره)، بازخوانی کند.

i3i3

بخش اول: رعایت حقوق همسر (۱)