هیچ نرم‌افزاری نمی‌تواند جای کتاب و کتابخوانی را بگیرد

امام جمعه موقت میبد ، کسانی که دم از ارتباط با امریکا می زنند را مغرض و یا ساده لوح خواند و گفت : اعتماد به امریکا اشتباه تاریخی است و دلیلی ندارد چشم به کمک امریکایی که سابقه جنایتکاری او برای همه آشکار است بدوزیم .

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، به حرف و حدیث های افتتاح دفتر اروپایی در تهران پرداخت و گفت : دولتمردان در این مساله هوشمندانه عمل کنند و لانه جاسوسی دوم برای اروپایی ها در تهران ایجاد نکنند.

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام محمد اعرافی با بیان اینکه دشمنی اروپایی ها با ایران اسلامی واضح است و آنها برای تسریع در مراودات اقتصادی به دنبال ایجاد دفتر در تهران نیستند تصریح کرد : اروپایی ها به دنبال دخالت در امور داخلی ایران هستند.

چهار هدف اروپایی ها از افتتاح دفتر در تهران
خطیب جمعه موقت میبد با تاکید بر اینکه اروپایی ها با راه اندازی دفتر در تهران چهار هدف را دنبال می کنند ، افزود : هدف آنها از راه اندازی این دفتر ، حمایت از حقوق بشر دلخواه خودشان از مخالفان نظام ، منکران قصاص اسلامی ، حمایت از همجنس گرایی ، تلاش برای همترازی قوانین ایران اسلامی و شاخص ها با غرب ، شکار نخبگان با وعده های توخالی ، تبین استانداردهای حیات اجتماعی غرب و زمینه سازی و فشار برای تعدیل رویکرد انقلابی نظام نسبت به صهیونیست ها هستند.
حجت الاسلام اعرافی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به برخی از محورهای بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانش آموزان در سیزده آبان در ارتباط با امریکا گفت : امریکا همان جنایتکار قدیمی است و بر خلاف بعضی ها که مرتب می گویند رفتار امریکا عوض شده است باید فراموش نکنیم که امریکا همان استکباری است که با روی کار آوردن رژیم پهلوی در برابر اسلام ایستاد تا اثری از اسلام در ایران نباشد بنابراین نباید دل به امریکا بست .
اعتماد به امریکا اشتباه تاریخی است
امام جمعه موقت میبد ، کسانی که دم از ارتباط با امریکا می زنند را مغرض و یا ساده لوح خواند و گفت : اعتماد به امریکا اشتباه تاریخی است و دلیلی ندارد چشم به کمک امریکایی که سابقه جنایتکاری او برای همه آشکار است بدوزیم .
وی با تاکید بر اینکه دموکراسی واقعی در امریکا معنا ندارد به انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور اشاره کرد و گفت: روش انتخابات در امریکا بر اساس الکترال کالج یا نمایندگان حزبی است و اگر مردم امریکا رای می دهند رئیس جمهور را غیر مستقیم انتخاب می کنند.
حجت الاسلام اعرافی افزود : انتخاب هر فرد بعنوان رئیس جمهور در امریکا هرگز موجب تغییر رویکرد دشمنی امریکا نسبت به مسائل ایران اسلامی و امور داخلی ایران نیست و چه ترامپ و یا کلینتون به دشمنی خود با ایران را ادامه می دهند .
وی با اشاره به رجزخوانی ترامپ در مناظرات خود مبنی بر پاره کردن برجام گفت : این شخص بود که اعلام کرد باید تحریم های تازه علیه ایران وضع کنیم و این موضع خود سردمداران امریکاست بنابراین انتخاب فردی که کمترین تجربه را در امر سیاست دارد قطعا برای ایران اسلامی هیچ سودی ندارد و چه بسا به برجام هم ضرر بزند.
خطیب جمعه موقت میبد گفت : حضور هر شخص یا گروهی در دولت امریکا به معنای تغییر نیست و هرگز امریکایی ها رفتارشان را نسبت به ایران تغییر نخواهند داد.
امام جمعه میبد با اشاره به حوادث تلخ و جنایت هایی امریکا بر علیه ایران اسلامی در طول تاریخ گفت : نباید در برابر این جنایتکار قرن مرتکب خطای محاسباتی شویم.
حجت الاسلام اعرافی با تاکید بر بصیرت افزایی نسل نوجوان و جوان در آموزش و پرورش و دانشگاهها به آسیب های ماهواره و اینترنت و شبکه های اجتماعی دشمن گفت : تعمیق بصیرت ، پیشرفت کشور و توسعه موشکی همه دشمن را ناامید می کند.
امروز امریکا در بحران های داخلی دست و پا میزند
خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه رابطه با امریکایی ها که امروز خود در بحران های داخلی دست و پا می زند چگونه می تواند به ایران اسلامی کمک کند ، افزود : کشورهایی که با امریکا رابطه داشتند چه پیشرفتی کردند که بعضی ها خیال می کنند رابطه با امریکا کشور را گلستان می کند؟
هیچ نرم افزاری نمی تواند جای کتاب را بگیرد
امام جمعه موقت میبد با گرامی داشت روز کتاب به نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود : هیچ نرم افزاری نمی تواند جای کتاب و کتابخوانی را بگیرد و باید نوجوانان و جوانان کتاب های سودمند و کتابهای دینی در علم و کلام را مطالعه کنند.
مناسبت ها:
حجت الاسلام اعرافی سالروز وفات علامه طباطبایی و سردار شهید تهرانی مقدم را هم را گرامی داشت و گفت : سردار تهرانی مقدم شخصیتی بود که به کمال علمی و معنوی رسیده بود و توانست با تکیه به معنویت و دانش ایران اسلامی را در دستیابی به قدرت موشک های قاره پیما و تکنولوژی دانش مجهز کند.
خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه امریکا و اسرائیل امروز از اقتدار موشکی ایران واهمه دارند تصریح کرد : به همین خاطر هم دشمن به این مجاهد شجاع امان نداد و او را به شهادت رساند.