نباید قبح جولان سرفتنه‌ها در استان یزد شکسته شود/ اگر به این‌ها اجازه جولان بدهیم؛ ایران را دودستی تقدیم آمریکا می‌کنند

وی با بیان اینکه خط قرمز ما اصحاب فتنه و باغیان بر انقلاب هستند تصریح کرد: نباید قبح جولان برخی از سرفتنه‌ها در استان ما شکسته شود؛ مگر نه این است که آنها بر نظام خروج کردند و بر انقلاب و امنیت و اساس نظام، امام و خون شهدا ستم کردند.

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته به تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانش آموزان پرداخت و گفت : همانطور که رهبر عظیم الشان انقلاب فرمودند: مبارزه بی امان با استکبار که دارای پشتوانه عقلی، قانونی و علمی است باید ادامه داشته باشد.

به گزارش میبد آدینه، حجت الاسلام محمد اعرافی شرایط امروز را دوره تثبیت عزت نظام و ملت و ترسیم نقشه پیشرفت ایران دانست و گفت: دانشجویان و روحانیون حوزه های علمیه باید در همه تریبون ها بیانات رهبر معظم انقلاب را با تعمق و تدبیر به مردم تبیین کنند.

خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه باید با عبرت از تجربه ها و  مبارزات ملت از سال ۳۲ تا به امروز سراغ کاستی ها نرویم ، تاکید کرد : همانطور که رهبر عظیم الشان انقلاب بر عدم تکیه بر دشمن از روی ساده لوحی و سهل اندیشی تاکید دارند ؛ دولت و ملت نباید گول لبخند ظاهری آمریکا و استکبار را بخورند.

وی با اشاره به ملی شدن صنعت نفت از سوی دکتر مصدق بعنوان شخصیت ملی گرا گفت: دکتر مصدق شخصیتی بود که توانست صنعت نفت را ملی کند اما با تکیه به امریکا زمینه را برای کودتای ۲۸ مرداد برای امریکاییها فراهم کرد و باعث شد امریکاییها فوج فوج به این کشور رخنه کنند و باعث گرفتاری در کشور شوند.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به برجام هم گفت : مساله برجام مقوله تمام شده است و باید با بصیرت و هوشیاری مردم و با شرایط ۹ گانه ای که مقام معظم رهبری بعنوان فصل الخطاب بیان کرده اند اجرا شود .

حجت الاسلام اعرافی با تاکید بر هوشیاری دولت و مسئولین در نفوذ امریکاییها به کشور به دستگیری تعدادی از جاسوسان امریکایی و اروپایی اشاره کرد و افزود: اینها می خواستند در رسانه های گروهی و جراید رخنه کنند چرا که تا شما ملت ایران بر عزم شیعه و انقلابی تاکید دارید دشمن از شما دست بر نخواهد داشت.

خطب جمعه موقت میبد، بزک کردن چهره امریکا از سوی عده ای مغرض، سهل اندیش و ساده لوح را برای نظام و انقلاب و ملت ایران بسیار خطرناک دانست و افزود: چرا باید مسئولین استان ما به سران فتنه که رهبر معظم آنها را باغی و خارج از انقلاب می دانند اجازه دهند در استان جولان دهند.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما اصحاب فتنه و باغیان بر انقلاب هستند تصریح کرد: نباید قبح جولان برخی از سرفتنه ها در جامعه و استان ما شکسته شود؛ مگر نه این است که آنها بر نظام خروج کردند و بر انقلاب و امنیت و اساس نظام، امام و خون شهدا ستم کردند.

امام جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : اگر به این سرفتنه ها اجازه جولان بدهیم؛ ایران اسلامی را دو دستی تقدیم امریکا می‌کنند چرا که آنها قصد براندازی نظام داشتند و خون به دل رهبری کردند.

حجت الاسلام اعرافی گفت : آنها با جلسات فراوان قصد داشتند تا مردم را بر علیه نظام تحریک کنند که به فضل الهی و با هوشیاری ملت حزب اللهی و به برکت خون شهیدان به هدفشان نرسیدند .

خطیب جمعه موقت میبد در ادامه از حضور باشکوه و حماسی مردم بویژه دانشجویان و دانش آموزان در تجمع بزرگ روز سیزده آبان روز مبارزه با استکبار جهانی قدردانی کرد .

وی بیست و پنجم محرم سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد (ع) را به پیشگاه حضرت ولی عصر و نمازگزاران تسلیت گفت .

امام جمعه موقت میبد ۱۸ آبان روز کیفیت را گرامی داشت و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت : اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق می یابد که دولت و ملت به این مقوله به جد توجه کنند .

حجت الاسلام اعرافی پرهیز از اسراف و تبذیر و نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف کردن ، مصرف محصولات داخلی و بالا بردن کیفیت محصولات و کالاهای داخلی را سه مولفه مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود : دولت و مجلس هم باید به این رویکرد نظارت داشته باشند و تولید کنندکان را ملزم به افزایش کیفیت تولید کنند

وی ۱۹ آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه را هم گرامی داشت و گفت : ایران اسلامی به برکت انقلاب امروز به لحاظ رشد علمی با تلاش دانشمندان بصیر در رتبه شانزدهم دنیا قرار گرفته است.

امام جمعه موقت میبد افزود : اگر می خواهیم رشد و شتاب علمی کند نشود باید همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند در صفوف مقدم علمی تمام دنیا به تلاش و کار بیشتر خود ادامه دهیم .

حجت الاسلام اعرافی با بیان اینکه سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ماست بر سیاسی بودن محیط دانشگاه تاکید کرد و افزود: دانشمندان و دانشگاهیان و حوزیان ما باید بدور از حواشی در محیط های علمی به مقوله علمی توجه کنند .

خطیب جمعه موقت میبد نقشه جامع علمی کشور را حاوی نقاط مهم برای رشد و شتاب علمی کشور دانست و گفت : این نقاط باید به مردم تبین شود .

امام جمعه میبد در ادامه از حضور حماسی و باشکوه مردم در تشیع پیکر شهدای گمنام هم قدردانی کرد و گفت : شهدا حق بزرگی بر گردن تک تک ما ملت ایران دارند و شما با حضور گسترده خود نشان دادید وفادار به نظام و انقلاب و خون پاک شهدا هستید .

وی از مسئولان ادارات و ارگانها بویژه سپاه و بسیج ، اداره تبلیغات و سازمانها و نهادهای فرهنگی که در برگزاری این مراسم تلاش داشتند قدردانی کرد.

مطلب مرتبط: