عفاف و حجاب در میبد در آستانه وضعیت هشدار/ مسئولان در جلسه‌اند!

متاسفانه هنوز که هنوز است بیش از فعالیت عملی در این موضوع، جلسات طرح دغدغه و همفکری در این زمینه بیشتر تشکیل می شود، چه، باید اذعان کرد که اصلاً کاری نمی شود که بخواهیم آمار آن را نسبت به تعداد جلسات مقایسه کنیم

  • احمد کریمی

یکی از مسائلی که همیشه در جامعه ما مورد بحث و جدل بسیار قرار گرفته است، مسئله حجاب است. این مسئله مهم که مورد توجه ویژه دین اسلام نیز قرار دارد، این روزها و با تغییر هنجار و سبک زندگی مردم به یکی از چالشهای جدی تبدیل شده است.

اما شهرستان میبد، همان جامعه کوچک و باحیا و باعفاف چندین سال پیش، امروز و با سقوط ناگهانی در مسئله عفاف و حجاب، دچار شرایط ناراحت کننده ای شده است. آنقدر این تغییر پوشش برخی از بانوان در میبد – اعم از غریبه و بومی – به سرعت اتفاق افتاده است که مسئولین شهرستان و عناصر فرهنگی را کاملا منفعل کرده است.

متاسفانه هنوز که هنوز است بیش از فعالیت عملی، جلسات طرح دغدغه و همفکری در این زمینه بیشتر تشکیل می شود و باید اذعان کرد که عملا کاری انجام نمی شود که بخواهیم آمار آن را نسبت به تعداد جلسات مقایسه کنیم.

این روزها در میبد شاهد ازدیاد “زنان مردنما” هستیم. زنانی که به راحتی و در سایه سکوت سنگین مسئولین و انفعال فرهنگی‌ها،‌ این آدرس را به بانوان میبدی و غیر میبدی می دهند که بدترین پوشش را می توان داشت و کسی هم با شما کار ندارد!

حال ما مانده‌ایم و وضعیتی که هر روز بدتر می شود، و چشم هایی که به یک پژوی گشت امنیت اخلاقی مانده است که آیا بتواند این شهر صدهزار نفره را کنترل کند یا نتواند که مشخص است جواب چیست؟!

اگر در شهر بزرگی چون تهران، گروه‌های “مانکن نما”، و “ماشین‌های سرگردان بی حجابی” و … با برنامه و سازماندهی جریان های خاص در حال شیوع بی حیایی و بی عفتی هستند، این روزها در میبد تعداد زنان مردنما رو به افزایشند، زنانی که بومی نیستند، اما کم کم بومی و جزء مردم ما شده اند، زنانی که تا چند سال دیگر میان جمع کثیری از زنان بی حجاب میبدی، اصلاً به چشم هم نمی آیند.

دو مطلبی که نگارنده دو سال قبل نوشته است، باز هم برای یاداوری بازتاب داده می شود:

مطلبی مهم برای میبدی‌ها ! (لینک)

راهکارهایی بر محور حجاب و عفاف در میبد (لینک)