شورای نگهبان مواضع کاندیداها در فضای مجازی را رصد کند/ کارخانجات ما با زحمت خود را سراپا نگه داشته‌اند/ کسانیکه در قضیه فتنه ۸۸ نتوانستند فتنه‌گر و طرف باطل را تشخیص دهند به درد مجلس و خبرگان نمی‌خورند

وی افزود: متاسفانه در جریان فتنه ۸۸ برخی از خواص سکوت کردند و این سکوت آنها در جهت تقویت فتنه بود و جالب اینکه برخی از آنها گفتند ما چون نمیتوانستیم تشخیص دهیم، سکوت کردیم!

خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته میبد به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسنی برگزار شد.

به گزارش “میبدما”، امام جمعه موقت میبد در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به نامه ۲۰۵ نماینده مجلس به رئیس جمهور بابت اوضاع نگران کننده اقتصادی کشور و رکود بی‌سابقه‌ای که بر کشور حاکم شده است، گفت: امیدواریم دولتمردان ما به توصیه های مقام معظم رهبری بیشتر توجه کنند چرا که مشکل‌گشایی در همان راهکاری که ایشان نشان داده‌اند -یعنی اقتصاد مقاومتی- است.

وی افزود: نباید خودمان را معطل کشورهای خارجی بکنیم و زلفمان را به آنها گره بزنیم و به این امید بنشینیم که با تکیه بر آنان مشکلاتمان حل خواهد شد بلکه باید از داشته های داخلی استفاده کرد و از قدرت بی نهایت مردم بهره برداری کرد و انشالله دولتمردان ما تدبیری عاجل و اساسی برای مساله تولید و اشتغال و رکود بیاندیشند.

وی گفت: امروز کارخانجات ما دارند با زحمت خود را سراپا نگه می‌دارند و به همین خاطر دولت باید اخطار و تذکر این ۲۰۵ نماینده مجلس را جدی بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی در ادامه با تبریک ایام میلاد حضرت رسول(ص) و هفته وحدت، گفت: امروز یکی از نیازهای اساسی و مبرم جهان اسلام، وحدت در میان ملل و کشورهای اسلامی است.

وی افزود: امروز باید به دشمن با گمان بد و بدبینانه نگاه کرد و اگر آمریکا و انگلیس و غرب از فرقه ای حمایت کرد ولو آن فرقه به اسم شیعه یا سنی باشد، این توطئه است چرا که شیعه و سنی مورد حمایت آمریکا و انگلیس، شیعه و سنی واقعی نیستند.

امام جمعه موقت میبد با گرامیداشت ایام الله ۹ دی و هفته بصیرت، خاطرنشان ساخت: در سال ۸۸ انتخابات بسیار باشکوه و دشمن شکنی در کشورمان برگزار شد اما متاسفانه با برنامه ریزی چندین ساله دشمن و با لجاجت و متاسفانه بازیچه قرار گرفتن بعضی از افراد داخلی، هشت ماه این مملکت را درگیر کردند و خسارات مادی و معنوی زیادی را بر جامعه تحمیل کردند که خیلی از آنها قابل جبران نیست.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر خط قرمز بودن فتنه، گفت: این حرف بسیار منطقی و برحقی است چون بعد از روشن شدن ابعاد قضیه و مشخص شدن دروغ و فریب بودن ادعای تقلب، توده مردم خود را کنار کشیدند اما یک عده همچنان بر ادعای تقلب پافشاری کردند و آتش بیار معرکه شدند و عده‌ای دیگر هم سکوت کردند.

وی افزود: فتنه ۸۸ یک فتنه عجیب بود که اگر خدا لطف نکرده بود و با حضور مردم و رهبری شجاعانه مقام معظم رهبری، کنترل نشده بود، معلوم نبود نظام، انقلاب و کشور ما امروز چه وضعیتی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی با بیان اینکه امروز شورای نگهبان در استانه بررسی صلاحیت نامزدهای مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری است، خاطرنشان ساخت: باید یکی از معیارهای صلاحیت افراد جهت ورود به این دو مجلس، معلوم بودن موضع افراد در برابر فتنه و سخن گفتن صریح آنان در این باره باشد.

وی افزود: متاسفانه در جریان فتنه ۸۸ برخی از خواص سکوت کردند و این سکوت آنها در جهت تقویت فتنه بود و جالب اینکه برخی از آنها گفتند ما چون نمیتوانستیم تشخیص دهیم، سکوت کردیم!

وی خطاب به ساکتین فتنه ۸۸ گفت: اگر بینی و بین الله کسانی که در قضیه فتنه ۸۸ نتوانستند تشخیص دهند که طرف مقابل نظام جمهوری اسلامی فتنه گر و بر باطل است، اینها به درد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نمی‌خورند.(تکبیر حضار)

رئیس دفتر امام جمعه میبد به شورای نگهبان توصیه کرد تا مواضع کاندیدها در فضای مجازی را رصد کند و در این زمینه افزود: شورای نگهبان باید مواضع بعضی از آقایانی که برای این انتخابات اسم نوشته‌اند را در به خصوص در فضای مجازی رصد کند و همه اینها را در رد یا تایید صلاحیت آنان دخیل بداند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی ضمن توصیه مردم به انتخاب دقیق کاندیداهای تایید صلاحیت شده گفت: وظیفه شما مردم بسیار سنگین است و باید به دقت حرفها را بشنوید و به موضعگیریها دقت کنید و انگاه فرد اصلح را انتخاب کنید.

وی گفت: مردم باید در میان کاندیداها کسی که مدافع حقیقی ارزشها و خط نورانی ولایت و امامت و خون شهداست را انتخاب کنند و کسانیکه غرب را قبله خود می دانند و وابستگی به غرب را حلال مشکلات قلمداد می کنند، از دایره انتخاب خود خارج سازند.

وی به تلاش آمریکا برای نفوذ پس از برجام اشاره کرد و گفت: با وجود این همه مشکلات و مسائلی که در ۱۲ سال اخیر در ماجرای هسته ای برای کشورمان ایجاد کردند، حالا که وقت برداشتن تحریمهاست با کمال پررویی و بی حیایی کنگره آمریکا طرح می دهد و تحریمهای جدیدی علیه کشورمان و خصوصا سپاه عزیز ما به بهانه برنامه موشکی ما وضع میکند.

امام جمعه موقت میبد با هشدار بیگانگان درباره ادامه خصومت با نظام اسلامی گفت: در همین تریبون نمازجمعه و از زبان این مردم عرض میکنم که این ملت اجازه دخالت قدرتها در مسئله دفاعی کشور را نخواهند داد.(تکبیر حضار)

وی از مردم و کاندیداها خواست در آستانه این دو انتخابات مواظب باشند فتنه ای دیگر در این مملکت رقم نخورد تا هرگز شاهد آن نباشیم که رهبر عزیز انقلاب اسلامی احساس مظلومیت و تنهایی کند.